اردیبهشت 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

سوزش سردل

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:12 عصر

سوزش سردل» عبارت است از احساس ناراحتی در قسمت فوقانی دستگاه گوارش، سوزش سر دل که با نام برگشت محتویات معده به مری نیز شناخته می شود یک علامت است نه یک بیماری.
سوزش سر دل ربطی به قلب ندارد. این مشکل می تواند در هر سنی رخ دهد، اما در افراد بالای 60 سال شایع تر است و علایم آن غالبا با حمله قلبی اشتباه گرفته می شوند.
علایم شایع سوزش سر دل عبارتند از:
- آروغ زدن یا برگشت مختصر محتویات معده به دهان، که باعث ترش کردن می شود.
- احساس سنگینی، سوزش یا ناراحتی در قفسه سینه
- مشکل در بلع
- درد خفیف یا احساس نفخ
- ندرتا استفراغ
علل سوزش سردل:
سوزش سر دل، همان طور که گفته شد ربطی به قلب ندارد. این حالت به دلیل برگشت اسید از معده به مری رخ می دهد. عضلاتی که قسمت بالایی معده را می بندند شل می شوند و به این ترتیب، مقداری از محتویات معده وارد مری شده و پوشش مخاطی آن را آزرده می کند.
عوامل افزایش دهنده خطر
فتق معده (قسمتی از معده به درون قفسه سینه می رود)، زخم مری، استرس، رژیم غذایی نامناسب؛ پرخوری، چاقی، سیگار کشیدن، مصرف الکل و داروهایی مثل آسپیرین، داروهای مورد استفاده در آرتریت (التهاب مفصل)، یا کورتیزول.
برای پیشگیری باید از پرخوری و استعمال دخانیات و الکل خودداری شود. مقدار چربی ها، غذاهای سرخ شده، ادویه جات، قهوه، چای، و رب گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود کم کنید. بلافاصله پس از غذا خوردن خم نشوید، دراز نکشید، یا ورزش نکنید. لباس تنگ نپوشید. زیر سر خود را به هنگام خوابیدن بالا ببرید یا پایه های سر تخت را حدود
15-10 سانتی متر بالا آورید. اگر اضافه وزن دارید، وزن خود را کم کنید. علایم را می توان با درمان کنترل نمود اما عود این حالت شایع است.
عوارض احتمالی:
معمولا انتظار نمی رود عارضه ای رخ دهد. سوزش سر دل که به طور مکرر و به مدت طولانی تکرار شود، ممکن است نشان دهنده سایر بیماری ها مثل زخم معده یا دوازدهه باشد. و اسید معده به مری آسیب وارد کند.
درمان:
سوزش سر دل معمولا یک ساعت پس از خوردن غذا آغاز می شود و ممکن است تا چندین ساعت ادامه داشته باشد. معمولا نیازی به مراقبت پزشکی نیست. خوردن ضداسید به هنگام بروز سوزش سر دل و رعایت نکات پیشگیری قاعدتا باعث کنترل علایم می شوند.
داروها:
برای ناراحتی خفیف می توان از شربت معده (ضداسید) استفاده کرد. شربت معده روی مخاط مری را می پوشاند و اسید معده را خنثی می کند. دوز معمول عبارت است از یک قاشق غذاخوری یک ساعت پس از هر وعده غذایی و نیز قبل از خواب.
رژیم غذایی:
از غذاها و نوشیدنی هایی که باعث ترشح زیاد اسید می شوند پرهیز کنید، از جمله غذاهای پرادویه، قهوه، آب میوه ترش، باید کنار گذاشته شود و مصرف غذاهای چرب نیز محدود شود.
غذا را در وعده های بیشتر و حجم کمتر میل کنید.
در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟
اگر بلع غذا مشکل تر شود.
اگر به هنگام سوزش سر دل خون بالا آورده شود.
اگر سوزش سر دل علی رغم درمان های خانگی ادامه یابد.
براساس گزارش دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، در صورتی که علایمی مانند تنگی نفس، تعریق، درد در فک، گردن و دست، تهوع یا استفراغ، احساس سرما و رطوبت همراه سوزش سر دل وجود داشته باشند، ممکن است واقعا حمله قلبی رخ داده باشد. در هر شرایط و در مورد مصرف هرگونه داروئی، با پزشک خود مشورت کرده و از خود درمانی پرهیز کنید.


5 رژیم غذایی رایج دنیا

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:12 عصر

هر ساله افراد زیادی اعم از زن و مرد، راه حل های متعددی را مورد بررسی قرار می دهند تا براساس آن وزن خود را کاهش دهند و به تناسب اندام ایده آل دست یابند.
رژیم های غذایی زیادی در حال حاضر برای لاغر شدن وجود دارد اما هیچ کدام از آنها معتبر نیستند در زیر 5 رژیم غذایی معروف مورد بررسی قرار می گیرد:
¤ اتکینز (Atkinz): در این رژیم غذایی مصرف زیاد پروتئین همراه با مقدار کمی کربوهیدرات پیشنهاد می شود. این فرآیند به حفظ سطح انسولین در جریان خون کمک می کند. کربوهیدرات ها باعث کاهش و افزایش سریع انسولین می شوند و در نتیجه به واسطه فرآیند سوخت و ساز مقدار زیادی از چربی ها ذخیره شده از بین می روند.
¤ ویت واتچر (Weight Watcher): «ویت واتچر» نام یک برنامه خانوادگی و پرطرفدار است و عمر آن به چندین دهه می رسد. این برنامه بر رژیم غذایی و ورزش تمرکز دارد. اما ویژگی اصلی آن حمایت از کسانی است که از رژیم غذایی پیروی می کنند.
¤ زون (Zone): در این برنامه، سطح انسولین به شدت کنترل می شود. هر چند کربوهیدراتها همانند برنامه اتکینز محدود نمی شوند، ولی کربوهیدرات های خام، چربی ها و روغن های سالم مانند روغن زیتون از اهمیت بالایی برخوردارند.
¤ ساوت بیچ (South Beach): این رژیم در سال 90 توسط یک متخصص قلب پیشنهاد شد، وی از رژیم های غذایی ارائه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا (AHA) راضی نبود. رژیم غذایی AHA مصرف مقدار کمی چربی و مقدار بسیار زیاد کربوهیدرات را برای تولید کالری پیشنهاد می کرد. رژیم غذایی ساوت بیچ بر روی اصلاح مشکل فوق تمرکز می نماید و برنامه های غذایی را مدنظر قرار می دهد که حاوی کربوهیدرات ها و چربی های کمی هستند.
¤ راو فود (Raw Food): همان طور که حدس زده اید، این رژیم غذایی بر روی موادغذایی خام تاکید می نماید و عنوان می کند که باید 4/3 غذای مصرفی در هر روز از منابع ارگانیک و خام تشکیل شده باشد. پس افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند، عمدتا گیاه خوار هستند و در نتیجه چون منابع حیوانی و بویژه گوشت مصرف نمی کنند ، چربی های اشباع شده از برنامه غذایی آنها حذف می شود.
تمامی رژیم های غذایی فوق دارای معایب و مزیت هایی هستند. افرادی که از برنامه های فوق استفاده کرده اند، بر خوب بودن آنها تاکید می نمایند ولی با این حال هر کدام از این برنامه ها باید مورد بررسی و تحقیقات زیادی قرار گیرند تا فرد بتواند براساس آنها انتخاب صحیحی داشته باشد.


ریواس ملینی قوی

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:11 عصر

ریواس در گیاه شناسی با عنوان rhabarbarum شناخته می شود و عضوی از خانواده گندم سیاه (polygonaceae) است.
برگهای ریواس سمی و تلخ هستند و نباید آنها را مصرف کرد.
ساقه های ریواس با ساقه های قرمز تیره هم در غذاهای شیرین و هم در غذاهای ترش مورد استفاده قرار می گیرند و بخش خوردنی گیاه را تشکیل می دهند. غالبا تصور می شود که ریواس، میوه است؛ زیرا استفاده از آن در غذاهای شیرینی چون پای، مربا و تارت مرسوم تر است. اما در واقع یک نوع سبزی است. ریواس معمولا در طول تابستان و در مناطق خنک رشد می کند، اما می توان آن را در طول سال و به دور از سرما و یخبندان در گلخانه کاشت و پرورش داد. زادگاه این سبزی چین است.
ریواس منبع خوب ویتامین C بوده و همچنین دارای کلسیم و فیبر است. علاوه بر این، دارای ویتامین A، E، K و گروه B است. ریواس از چربی پایینی برخوردار بوده و حاوی منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، آهن، منگنز، مس و سدیم نیز هست .
معمولا با میوه های شیرینی چون سیب یا توت مخلوط می شود.
پای ریواس و سیب بسیار معروف است. ریواس به تنهایی طعمی گزنده دارد از این رو اگر می خواهید آن را خالی بخورید، کمی شکر یا عسل به آن اضافه کنید.
ریواس ملینی قوی است و چینی ها در طول قرن ها از آن برای دفع منظم استفاده می کردند. این سبزی همچنین برای قلب مفید است و به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.


مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت میکروبی می شود

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:11 عصر

دبیر علمی دومین همایش داروسازی بالینی ایران با تأکید بر اینکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باعث بروز مقاومت های میکروبی می شود، خاطرنشان کرد: مصرف آنتی بیوتیک ها در اکثر عفونت های ویروسی مؤثر نیست و منجر به بروز عوارض می شود.
دکتر حسین خلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران طبق آمار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دارای مصرف بالای آنتی بیوتیک است به طوری که «کپسول آموکسی سیلین» هم از نظر تعداد و هم به لحاظ قیمت در رتبه های اول لیست دارویی کشور است از سوی دیگر تقریبا 30تا 50درصد نسخه پزشکان دارای آنتی بیوتیک هستند.
وی با بیان اینکه در مصرف آنتی بیوتیک ها مقاومت های میکروبی در مصرف کنندگان بروز می کند، خاطرنشان کرد: روند تولید آنتی بیوتیک های جدید در بازارهای جهانی بسیار کمتر از داروهای قلبی عروقی، اعصاب و روان و حتی داروهای شیمی درمانی است و کمپانی های دارویی تمایل چندانی برای سرمایه گذاری بروی آنتی بیوتیک ها ندارند چرا که دوره مصرف آنتی بیوتیک ها محدود بوده و دارای هزینه های بسیار بالا در تولید هستند.
دبیر علمی دومین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها برای درمان بسیاری از عفونت ها استفاده می شوند، افزود: این در حالی است که بسیاری از عفونت هایی که بیمار برای درمان آن به پزشک مراجعه می کند نیاز به تجویز آنتی بیوتیک ندارد از جمله موارد استفاده زیاد آنتی بیوتیک در عفونت های تنفسی فوقانی مانند فارنژایت، عفونت گوش میانی، سینوزیت و برونشیت است اما اکثر این عفونت ها دارای علل ویروسی بوده و نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین مصرف آنتی بیوتیک در عفونت های ویروسی نه تنها مؤثر نیست بلکه خطر بروز عوارض در عفونت های ویروسی را چند برابر می کند.
دکتر خلیلی با اشاره به اینکه پنی سیلین به عنوان اولین آنتی بیوتیک کشف شده است، گفت: این دارو بسیار ارزان قیمت و کم عارضه است اما میکروب ها به تدریج به این آنتی بیوتیک مقاوم شدند که باعث سوق پیدا کردن شرکتهای دارویی به تولید آنتی بیوتیک شد و در حال حاضر به جایی رسیده ایم که سرعت بروز مقاومت های میکروبی بیشتر از سرعت تولید آنتی بیوتیک های جدید است.
به گفته وی در برخی عفونت های بیمارستانی و بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند، هیچ یک از آنتی بیوتیک ها مؤثر نیستند.
دکتر خلیلی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دلایل اصلی مرگ و میر بیماران در بخش های مراقبت های ویژه ، عفونت های مقاوم به درمان است.


2 لیوان شیر به جای مصرف قرص های کلسیم

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:10 عصر

تحقیقات نشان می دهد با نوشیدن 2 لیوان (نیم لیتر) شیر در روز صددرصد کلسیم و فسفر و 50 درصد پروتئین مورد نیاز بدن تامین می شود و افرادی که به این میزان شیر می نوشند، احتیاجی به مصرف قرص های کلسیم ندارند.
به گزارش بهسایت ایران، دکتر علی خلوت، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب افزود: شیر علاوه بر کلسیم دارای ویتامین های A، B1، B2، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6، B12، D، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، منیزیم و روی نیز هست.
وی یادآور شد: اگر شیر در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد، هیچ احتیاجی به مکمل های ویتامینی و دیگر فاکتورهای مورد اشاره فوق نیست.
کلسیم مهم ترین املاح معدنی است که برای ساختار استخوان به کار رفته است و برای سلامت بعضی ارگان ها ضروری است. کلسیم در بدن تولید نمی شود بلکه باید بدن به طور مرتب آن را دریافت کند. بنابراین بهترین راه دریافت آن در رژیم غذایی روزانه است. رژیم غذایی حاوی شیر، غنی ترین منبع کلسیم است که در تمام مراحل زندگی مفید است.
دکتر خلوت یادآور شد: دریافت کلسیم برای استخوان های در حال رشد و در استخوان های تکامل یافته برای نگهداری وضعیت مطلوب ضروری است.
وی ادامه داد: آنچه باعث حفظ تراکم استخوان، قدرت و سلامت اسکلت بدن می شود، رژیم های غذایی غنی از کلسیم است که در این مورد شیر در راس رژیم غذایی روزانه قرار دارد، زیرا بهترین شکل کلسیم توام با ویتامین D در شیر موجود است.
ویتامین D در ماست و پنیر به علت تغییرات آنزیمی از بین می رود و این ویتامین تنها در شیر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قرص های کلسیم به دلایلی ممکن است با ترکیبات غذایی موجود در روده ترکیب و به صورت غیرقابل جذب از روده دفع می شود، تصریح کرد: بهترین شکل تامین کلسیم، مصرف روزانه حداقل نیم لیتر شیر است، زیرا ترکیب شیر حاوی بهترین شکل کلسیم توام با ویتامین D است.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 105 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425668
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ