2 لیوان شیر به جای مصرف قرص های کلسیم - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

2 لیوان شیر به جای مصرف قرص های کلسیم

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:10 عصر

تحقیقات نشان می دهد با نوشیدن 2 لیوان (نیم لیتر) شیر در روز صددرصد کلسیم و فسفر و 50 درصد پروتئین مورد نیاز بدن تامین می شود و افرادی که به این میزان شیر می نوشند، احتیاجی به مصرف قرص های کلسیم ندارند.
به گزارش بهسایت ایران، دکتر علی خلوت، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب افزود: شیر علاوه بر کلسیم دارای ویتامین های A، B1، B2، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6، B12، D، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، منیزیم و روی نیز هست.
وی یادآور شد: اگر شیر در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد، هیچ احتیاجی به مکمل های ویتامینی و دیگر فاکتورهای مورد اشاره فوق نیست.
کلسیم مهم ترین املاح معدنی است که برای ساختار استخوان به کار رفته است و برای سلامت بعضی ارگان ها ضروری است. کلسیم در بدن تولید نمی شود بلکه باید بدن به طور مرتب آن را دریافت کند. بنابراین بهترین راه دریافت آن در رژیم غذایی روزانه است. رژیم غذایی حاوی شیر، غنی ترین منبع کلسیم است که در تمام مراحل زندگی مفید است.
دکتر خلوت یادآور شد: دریافت کلسیم برای استخوان های در حال رشد و در استخوان های تکامل یافته برای نگهداری وضعیت مطلوب ضروری است.
وی ادامه داد: آنچه باعث حفظ تراکم استخوان، قدرت و سلامت اسکلت بدن می شود، رژیم های غذایی غنی از کلسیم است که در این مورد شیر در راس رژیم غذایی روزانه قرار دارد، زیرا بهترین شکل کلسیم توام با ویتامین D در شیر موجود است.
ویتامین D در ماست و پنیر به علت تغییرات آنزیمی از بین می رود و این ویتامین تنها در شیر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قرص های کلسیم به دلایلی ممکن است با ترکیبات غذایی موجود در روده ترکیب و به صورت غیرقابل جذب از روده دفع می شود، تصریح کرد: بهترین شکل تامین کلسیم، مصرف روزانه حداقل نیم لیتر شیر است، زیرا ترکیب شیر حاوی بهترین شکل کلسیم توام با ویتامین D است.





بازدید امروز: 91 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426769
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ