دی 89 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

علتها و راههای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه

ارسال شده توسط سجاد در 89/10/26:: 10:55 عصر

رئیس مرکز پیشگیری از سنگ کلیه گفت:« بیماری سنگ کلیه یکی از بیماری‌های نسبتا شایع در کشور ماست که بر اساس آمار موجود در این رابطه بین 5 تا 10 درصد از مردم ایران مبتلا به این بیماری هستند یا سابقه سنگ کلیه را دارند.»

دکتر عباس بصیری در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:« بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ایم از هر هزار نفر، 3 نفر به جمعیت مبتلایان به بیماری سنگ کلیه اضافه می‌شود و کشور ما در منطقه سنگ خیز دنیا قرار دارد که نسبت به همسایگان خود ترکیه و پاکستان، کشور ما بر روی کمربند سنگسازی قرار دارد.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:« هنگامی‌که غلظت بعضی از مواد به قدری بالا می‌رود که قابلیت حل شدن خود را از دست می‌دهند، به صورت کریستال‌های کوچک شروع به رسوب کردن در ادرار می‌کنند و منجر به تولید سنگ در کلیه می شوند.»

وی با بیان اینکه «شایع ترین نوع سنگ کلیه در دنیا و از جمله کشور ما سنگهایی از جنس کلسیمی است»، تصریح کرد:« دو دلیل عمده که سبب تشکیل این سنگ‌ها می‌شوند،عامل درونی فرد ژنتیک می‌باشد که افرادی از لحاظ خانوادگی استعداد سنگ سازی را دارند و گاهی در یک خانواده مادر و فرزندان مبتلا به سنگ کلیه هستند و گاهی پدر و فرزندان مبتلا می شوند.»

رئیس مرکز پیشگیری از سنگ کلیه در مورد عوامل بیرونی نیز اظهار داشت:« وضعیت آب و هوا از جمله این عوامل هستند، آب و هوای گرم وخشک در بروز سنگ کلیه در افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند. افرادی هم که دارای شغلهای ثابت مثل پشت میز نشستن هستند به این بیماری بیشتر مبتلا می‌شوند.»

دکتر بصیری در رابطه با رژیم غذایی افراد مبتلا سنگ‌های کلسیمی گفت:« مصرف کمتر آب منجر به بالا رفتن غلظت املاح در ادرار و در نتیجه رسوب و تولید سنگ کلیه در افراد می‌شود و مصرف بالای نمک و پروتئین حیوانی افراد مستعد را بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌دهد، بنابراین نوشیدن مایعات فراوان و پایین آوردن مصرف نمک و گوشت در غذای افراد مستعد جهت جلوگیری از تولید سنگ کلیه در افراد توصیه می‌شود.»

این استاد دانشگاه در رابطه با سنگ‌های اسید اوریکی خاطر نشان کرد:«این افراد بایستی به پزشک مراجعه کرده تا با تجزیه ادرار آنها و آزمایش خون مشخص شود که چه نوع مواد غذایی در بدن فرد منجر به تولید این سنگ‌ها می شود.»


راهکارهایی در صرفهجویی در مصرف برق

ارسال شده توسط سجاد در 89/10/26:: 10:54 عصر

راهکارهایی در صرفه‌جویی در مصرف برق

صورت‌حساب ماهیانه ی برق شاید به ظاهر مبلغ اندکی باشد؛ اما سالیانه هزینه ی قابل توجهی را به اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، باید به خاطر داشت که برق به عنوان یکی از منابع انرژی پر ارزش، به ‌آسانی به دست نمی‌آید.

پس اولین گام در صرفه‌جویی برق، خاموش کردن چراغ‌های اضافی است. به‌خصوص در ساعات پایانی شب و نزدیک شدن به زمان استراحت، استفاده از لامپ‌ها با بازده بالاتر مانند لامپ‌های فلورسنت که نور سفید تولید می‌کنند، علاوه بر ایجاد نور بیشتر، انرژی الکتریکی کمتری را به گرما تبدیل خواهد کرد.

به طور متناوب، وسایل برقی را بررسی کنید و در صورت نیاز، آنها را در اسرع وقت تعمیر کنید. استفاده ی بهینه از لوازم برقی، راه حل مناسب دیگری است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در یخچال و فریزر اجتناب کنید و در صورت امکان، مواد غذایی مورد نیاز را در یک نوبت در داخل یخچال قرار داده یا از آن خارج نمایید. فاصله ی مناسب میان وسایل سرمازا و گرمازا را حفظ کنید. به عنوان نمونه، از قراردادن یخچال و اجاق گاز در کنار یکدیگر خودداری کنید.

در فصول سرد سال، با استفاده از درزگیرها و پرده از میزان تلفات حرارتی بکاهید و در هر زمان از پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنید. می‌توان به جای گرم کردن بیش از حدّ خانه از پوشش گرم بهره گرفت.

با تنظیم هوشمندانه ی برنامه ی روزانه، در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. از تابش طبیعی نور خورشید برای گرم کردن خانه و نیز ایجاد روشنایی استفاده کنید. آفتاب مانند یک اتوی برقی شما را در خشک کردن لباس‌های خیس یاری خواهد کرد.


وزن متناسب با قد براساس استخوان بندی

ارسال شده توسط سجاد در 89/10/26:: 10:49 عصر

این روش جزء دسته اول می باشد.
در این روش نوع استخوان بندی هم مشخص می شود. این روش یکی از بهترین روشهای تشخیص چاقی می باشد.

در این روش اگر وزنی بیشتر از وزن متناسب خود داشتید و در روش برجستگی شکم و یا نیشگون گرفتن هم چربی بیش از حد داشتید، نشان دهنده چاقی است.

افراد ورزشکار و کسانی که عضلات زیادی دارند. باید در کنار این روش از روش برجستگی شکم و یا نیشگون گرفتن هم استفاده کنند.

در این روش ابتدا باید نوع استخوان بندی خود را بدست آورید برای مشخص کردن نوع استخوان بندی اندازه دور مچ به سانتی متر را بدست اورید دور مچ را از قسمتی که مچ خم می شود، اندازه بگیرید.

کمی بالاتر از استخوان برجسته مچ را اندازه بگیرید. دقت کنید که برجستگی را اندازه نگیرید بلکه مقداری از برجستگی به سمت کف دست حرکت کنید و جای که مچ خم می شود را اندازه بگیرید. اندازه مچ دست راست را بگیرید.

سپس قد خود را بر دور مچ تقسیم کنید.

دور مچ (سانتی متر)/ قد (سانتی متر)= نسبت قد به دور مچ

بعد از اینکه نسبت قد به دور مچ را بدست آورید به جدول زیر مراجعه نمائید.

نوع استخوان بندی

نسبت قد به دور مچ

برای مردان

نسبت قد به دور مچ

برای زنان

کوچک

متوسط

بزرگ

بزرگتر از 4/10

6/9 -4/10

کوچکتر از 6/9

بزرگتر از 11

1/10- 11

کوچکتر از 1/10


به بچههای بدغذا چگونه غذا بدهیم؟

ارسال شده توسط سجاد در 89/10/26:: 10:46 عصر

گاهی بچه‌ها از خوردن برخی غذاها امتناع می‌کنند. لازم نیست آن غذا خیلی عجیب‌وغریب باشد تا بچه از آن بدش بیاید؛ مثلا گوجه‌فرنگی یا لوبیا. البته این حق طبیعی کودک است و اجبار کودک به خوردن غذایی که دوست ندارد، درست نیست و باید با بردباری رفتار کنید...

اما بدغذایی بعضی بچه‌ها از جنس بهانه‌گیری است؛ یعنی پایا‌ن‌ناپذیر است و فهرست غذاهایی که نمی‌خورد به تدریج زیاد می‌شود؛ تا جایی که مثلا فقط نان و مربا می‌خورد. این بهانه‌گیری حتی ممکن است به بشقاب غذا و رنگ لیوان هم سرایت کند. در واقع کودک بهانه‌گیر سعی دارد از غذا به عنوان ابزاری برای تسلط بر والدین استفاده کند. می‌پرسید راه‌حل چیست؟ پاسخ من به شما 6 جزء است:


1) اگر فرزندتان ناگهان علاقه‌اش را به غذایی از دست می‌دهد و از خوردن آن امتناع می‌کند، به این موضوع توجهی نکنید. اجازه دهید آنچه دوست دارد بخورد و آنچه را نمی‌خواهد نخورد و پس از اتمام زمان غذا خوردن، ظرف غذایش را بدون هیچ اشاره و اهمیت دادن به موضوع بردارید. اگر مشخص کرد که: «من از لوبیا بدم می‌آید» حساسیت نشان ندهید و چند روز بعد دوباره لوبیا در غذا بریزید. احتمالا غذایش را می‌خورد چون می‌داند علاقه نداشتنش جلب توجه نمی‌کند و باید دنبال راه دیگری باشد.


2) سخت‌گیر نباشید. اگر کودک همواره از خوردن غذای خاصی خودداری می‌کند، برایش غذای دیگری تهیه کنید ولی چهره کودک‌تان را در نظر بگیرید. اگر متوجه شود که این موضوع کانون توجه شما شده، بلافاصله آن را به عنوان وسیله‌ای برای تسلط بر شما به کار خواهد گرفت.


3) وقتی کودک به خوبی غذا می‌خورد از او تعریف و تمجید کنید. اگر اصرار دارید بچه به خاطر شما یا پدرش 3 قاشق بیشتر بخورد، باید آن 3 قاشق را میل کند و هیچ تخفیفی قائل نشوید.


4) هرگاه متوجه شدید دلیل علاقه نداشتن به غذای خاص، طعم و مزه غذا نیست و تنها احساس نامطلوب غذا در زبان و دهان است، شیوه تهیه را عوض کنید. بیشتر کودکان به هویج خام بیشتر از پخته علاقه‌مندند یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به آب‌پز ترجیح می‌‌دهند. برحسب میل کودک، نوع غذا را تغییر دهید.


5) هیچ‌گاه چند نوع خوراکی را به کودک پیشنهاد ندهید تا از میان آنها یکی را برگزیند؛ زیرا این کار برایتان دردسرساز می‌شود. تا حد امکان، برای اعضای خانواده یک نوع غذا بپزید. او باید بفهمد که خانه، رستوران نیست؛ وگرنه پیام نادرستی از غذا خوردن دریافت می‌کند.


6) اگر فرزندتان غذایش را نمی‌خورد، او را تا اتمام غذا سرسفره یا میز ننشانید و با او سازش کنید: «3 قاشق از غذاتو بخور، بعد می‌تونی بری!» و کوتاه نیایید و این 3 قاشق را جدی بگیرید. نگران نباشید و باور کنید که فرزند‌تان با یک وعده غذا نخوردن از گرسنگی نمی‌میرد و سوءتغذیه نمی‌گیرد؛ پس باقیمانده غذایش را نخورید یا به او جایزه‌ای مثل شکلات و بیسکویت ندهید چون باید بداند که اگر غذایش را نخورد چیز دیگری به جای غذا به او داده نخواهد شد.


چای مفیدتر از آب

ارسال شده توسط سجاد در 89/10/26:: 10:43 عصر

درست است که کافئین خاصیت دفع آب از بدن دارد، اما هر فنجان قهوه و یا چای، آب بیشتری نسبت به آنچه که از بدن دفع می کند را وارد بدن می کند.

دانشمندان توصیه می کنند که هنگام تشنگی به جای آب، یک لیوان چای بنوشید.

به گزارش برنا، با انجام یک سری آزمایشات، دانشمندان دریافتند که چای نه تنها مانند آب، در تامین آب بدن نقش دارد و تشنگی را برطرف می کند، بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

دکتر کری روکستون، متخصص تغذیه و رهبر گروه تحقیقاتی این طرح می گوید: " نوشیدن چای عملا بهتر از نوشیدن آب است. چای جایگزین مایعات می شود و علاوه بر آن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که مزیت آن را دو چندان می کند."

پزشکان معتقدند با وجود آنتی اکسیدان و به ویژه فلاونوئیدها میزان صدمات وارده به سلول ها در زندگی روزمره کاهش می یابد و بنابراین موجب کم شدن میزان حملات قلبی و دچار شدن به چندین نوع سرطان می شود.

درست است که کافئین خاصیت دفع آب از بدن دارد، اما هر فنجان قهوه و یا چای، آب بیشتری نسبت به آنچه که از بدن دفع می کند را وارد بدن می کند.

سازمان تغذیه بریتانیا روزانه مصرف 1.5 تا 2 لیتر ( 8.5 فنجان) مایعات را توصیه می کند، اما از آنجا که قبلا اثبات شده که چای از جذب آهن غذا جلوگیری می کند، کسانی که مبتلا به کم خونی هستند، نباید به هنگام صرف غذا چای بنوشند.


   1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 18 ، بازدید دیروز: 11 ، کل بازدیدها: 1424728
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ