اردیبهشت 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

بن لادن کشته شد

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/12:: 11:25 صبح

گرچه این خبر هنوز از سوی گروه القاعده تأیید نشده،اما اوباما اعلام کرده که بن لادن سرکرده گروهک القاعده کشته شده است. پاکستان این خبر را تأیید کرده است.


به گزارش جام جم آنلاین خبرگزاری‌های خارجی امروز گزارش دادند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خبر کشته شدن بن لادن را در پناهگاهی در پاکستان اعلام کرده و حتی جسد بن لادن در اختیار آمریکاست.

بر اساس ادعای اوباما مبنی بر در اختیار داشتن جسد بن لادن اما هنوز تصویری از جنازه سرکرده القاعده پخش نشده است.

آقای اوباما گفت که پس از آغاز ریاست جمهوری خود، لئون پانتا را به ریاست سازمان سیا منصوب و به او تاکید کرده که اولویت اصلی آمریکا در جنگ با القاعده دستگیری و یا کشتن اسامه بن لادن است.

رئیس جمهور آمریکا درباره‌ی چگونگی کشته شدن بن لادن گفت: یک تیم عملیاتی آمریکا روز یکشنبه به محل اختفای بن لادن در پناهگاهی در پاکستان حمله کرد و موفق به کشتن او شد.

آمریکا سال‌هاست که به بهانه مبارزه با تروریسم و اقدامات القاعده به افغانستان جمله کرده اما توفیقی نیفاده است.

حتی خاک پاکستان نیز از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در امان نبود.


ویلیام شکسپیر درگذشت

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/3:: 7:45 صبح

395 سال پیش در روز 23 آوریل سال 1616 میلادی ویلیام شکسپیر برجسته ترین نمایشنامه نویس انگلستان و شاید جهان درگذشت.این غول ادبیات شخصیت هایی را به بشریت شناساند که اکنون جنبه واقعی آنها بیش از جنبه تخیلی آنها است: هملت ، اتللو ، لیر شاه یا رومئو و ژولیت.

ویلیام شکسپیر در یک خانواده بازرگان مرفه در شهر استراتفورد متولد شده بود.

براساس سنت آن زمان ، او در روز 26 آوریل سال 1554 میلادی در کلیسای سنت ترینیتی غسل تعمید داده شد و نامگذاری اش صورت گرفت.

شکسپیر در همین شهر استراتفورد در سن 18 سالگی با آن هاتاوی که 8 سال از او مسن‌تر بود ، ازدواج کرد که ثمره این ازدواج 3 فرزند بود.

5 سال بعد ، ویلیام به لندن رفت و نخستین اثر خود ونوس و آدونیس را خلق کرد.

گروه هنری شکسپیر ابتدا در تئاتر جدید گلوب در ساحل راست رودخانه تایمز و سپس از سال 1608 در سالن تئاتر بلاک فرایرس نمایشنامه های جاودانه او را روی صحنه اجرا می کردند.

به این ترتیب ، در روز 23 آوریل سال 1616 میلادی ویلیام شکسپیر برجسته ترین شاعر و نمایشنامه نویس انگلستان و یکی از مشهورترین نمایشنامه نویسان جهان درگذشت.

او در حالی که غرق افتخار بود در شهر زادگاهش استراتفورد در سن 52 سالگی دار فانی را وداع گفت.


ده عکس منتخب 2010 نیوزوم

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/3:: 7:43 صبح

یکی از قدیمی‌ترین جوایز عکاسی ایالات متحده، عکس های سال ( Pictures of the Year) از روز 22 آوریل 2011 در نیوزوم در شهر واشنگتن دی سی عکس های منتخب سال 2010 را در بخش های مختلف به نمایش گذاشته است. از میان این عکس ها قبلا طی گزارش های تصویری از عکس های برتر نشنال جئوگرافیک دو عکس توسط ما ارائه شده بودند. ده عکس منتخب 2010 نیوزوم . 2 اردیبهشت 90 . منبع: بی بی سی. گزارش : بهرام افتخاری.

آتیت پراوونگمتا عکاس آزاد در بخش اخبار کوتاه برای این عکس که صحنه‌ای از تظاهرات ضددولتی در بانکوک و آتش زدن یک کامیون دولتی را نشان می دهد، جایزه این بخش را دریافت کرد.

ادامه مطلب...

اس ام اس جدید عاشقانه اردیبهشت ??

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 12:16 عصر

جهان مست از می نام تو باشه / دو بیتی بسته ی کام تو باشه

شناسنامم زمانی کامله که / تو برگ دومش نام تو باشه !

.

.

.

همیشه دوست داشتم

جوری در آغوشت بخوابم

که خدا پیدام نکند

خیال کند

اشتباهی به تو

دو تا روح داده است . . .

.

.

.

دیشب از دلتنگیت بغضی گلویم را شکست / گریه ای شد بر فراز آرزوهایم نشست

من نگاهت را کشیدم روی تاریخ غزل / تا بماند یادی از روزی که بر قلبم نشست . . .

.

.

.

تمام خنده هایم را نذر کرده ام

تا تو همان باشی که صبح یکی از روزهای خدا

عطر دستهایت ، دلتنگی ام را به باد می سپارد . . .

.

.

.

جز یاد تو در دلم قراری نبود

ای دوست به جز تو غمگساری نبود

دیوانه شدم زعقل بیزار شدم

خواهان تو را به عقل کاری نبود

.

.

.

تو از دردی که افتادست بر جانم چه می دانی؟

دلم تنها تو را دارد ولی با او نمی مانی

تمام سعی تو کتمان عشقت بود در حالی

که از چشمان مستت خوانده بودم راز پنهانی

.

.

.

موقع Delete فولدر خاطراتت

ذهنم error می دهد،

گمانم یکی از فایلها در حال اجراست . . . !

.

.

.

به کلبه ی کوچک قلبم دعوتت می کنم

تا بدانی در اجاق سرد دل چیزی جز یاد تو نمی سوزد . . .

.

.

.

اگر میداد لیلی کام مجنون …

کجا افسانه میشد نام مجنون …؟

.

.

.

درد دارد …

وقتی چیزی را کسر میکنی که با وجودت جمع زده ای . . .

.

.

.

مچاله کن ، بشکن ، بند بزن ، خط بزن ، خلاصه راحت باش …

ارث پدرت نیست ، دل تنهای من است . . .


عطسه های بهاری

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 8:5 صبح

زهرا فرهناک
بهار، فصل طراوت، شادابی، آغاز رویش و تازگی و برای بعضی ها زمان شروع حساسیت های آزاردهنده فصلی است. پراکندگی ذرات گرده گلها، جوانه برگ ها، پوست تازه درختان و یا عطر و بوی آن ها در محیط، به بروز حساسیت های فصلی یا همان آلرژی(1) منجر می شوند.
عوامل آلرژی زا در مناطق و شهرهای گوناگون متفاوت است؛ به عنوان مثال پولن (گرده)های گیاهان وحشی و خودروی کوه های اطراف تهران که توسط باد و جریان هوا در شهر پراکنده و وارد سیستم تنفسی افراد می شود،علت عمده بروز حساسیت های فصلی است. علائم آلرژی بسته به مکان زندگی و خصوصیات آب و هوایی منطقه و نوع گیاهان محیط ممکن است در فصول مختلف سال بروز کند. در مناطق گرم، گرده افشانی درختان در اوایل بهار صورت می گیرد بنابر این در این مناطق، آلرژی ها نیز در همان زمان آغاز می شود. ممکن است در برخی مکان ها نیز به دلیل آب و هوای منطقه و نوع گیاهان محیط، در پاییز همزمان با گرده افشانی بعضی از گیاهان، بازهم علائم آلرژی بروز کند.
آلرژی فصلی خود را به صورت آبریزش بینی، عطسه، قرمز شدن چشم ها و غیره نشان می دهد که شدت علائم در بیماران مختلف، متفاوت است و پاسخ به ماده آلرژی زا نیز بستگی به سیستم ایمنی هر فرد دارد.ورود این مواد به بدن اغلب منجر به افزایش ترشح هیستامین می شود.
هیستامین ماده ترشحی درون ریزی است که با تحریک اعصاب پیام را در سراسر بدن منتشر می کند که موجب آشفتگی و برانگیختگی سیستم ایمنی می شود.
تقریبا تمام داروهایی که درمورد انواع مختلف آلرژی ها تجویز می شوند تنها آرامش بخش و ضد التهاب اند؛ اگر نوع حساسیت تشخیص داده شود. درمان بسیار ساده است. تنها راه درمان آلرژی پرهیز از ارتباط با ماده حساسیت زاست.
در صورت عدم درمان و پیشگیری، ممکن است آلرژی باعث ایجاد اختلالات مختلفی همچون، پلیپ، آسم، سینوزیت، مشکل ریوی و حتی ناراحتی های پوستی مثل کهیر شود.
دراین مقاله سعی براین است که به ارتباط آلرژی های فصل با غذا پرداخته شود. هرچند که بسیاری از غذاها ممکن است فقط تشدید کننده آلرژی باشند نه ایجاد کننده آن، یا اینکه برعکس برخی مواد خوراکی باعث تخفیف علائم آلرژی فصلی شوند که دانستن این موارد می تواند جهت مواجه شدن با این مشکل و چگونگی برخورد با آن به افراد کمک کند.
افراد مبتلا Pollen Allergy (آلرژی به گرده گل ها وگیاهان) ممکن است خارش و تورم را درناحیه لب ها، زبان، گلو و سقف دهان درنتیجه مصرف میوه و سبزی تازه تجربه کنند. این نوع آلرژی در بزرگسالان شایع تر از کودکان است. شدت علائم درافراد مختلف متغیراست و معمولا تهدید کننده زندگی نیست، اما ممکن است بندرت واکنش های انافیلاکسی (نوع شدید علائم آلرژی که می تواند منجربه مرگ گردد) را باعث شود. معمولا میوه ها و سبزیجات پخته توسط این افراد بهتر تحمل می شوند.
اعتقاد بر این است که پاسخ آلرژی درنتیجه واکنش متقابل بین گرده گل، میوه و سبزی تازه است. بیماران با آلرژی به گرده درخت فان ممکن است علائم دهانی را درنتیجه مصرف سیب، هویج، کرفس، گوجه فرنگی و فندق نشان دهند. آلرژی به گرده rngweed آلرژی دهانی به خربزه و موز می دهد. همچنین افرادی که آلرژی به گرده گیاه بادام برزیلی دارند، به گیلاس، زردآلو، گوجه سبز و هلو واکنش نشان می دهند و مصرف این مواد خوراکی آلرژی فصلی آنان را تشدید می کند. عدم مصرف یا مصرف کمتر این مواد در هنگام گرده افشانی گیاهان و بروز آلرژی های فصلی، تحمل این شرایط را برای بیمار راحت تر می کند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد تنها راه درمان آلرژی پرهیز از ارتباط با ماده حساسیت زاست.
غذاهای ضدآلرژی
در بالا به مواردی اشاره شد که بدن در نتیجه آلرژی به گرده گل یا گیاه خاصی، به برخی مواد خوراکی نیز واکنش نشان می دهد. در ادامه به مواد غذایی اشاره می شود که مصرف آنها باعث حفاظت و تقویت سیستم ایمنی در مقابل آلرژی فصلی می شود.
غذاهای پرفیبر و ماست بخورید
طبق یافته های محققان دانشگاه «میشیگان»، حفظ تعادل میکرو فلورروده (باکتری های مفید روده)، افراد را در مقابل آلرژی فصلی و آسم حفاظت می کند. برای حفظ تعادل میکروفلور دستگاه گوارش، مقادیر کافی از غذاهای غنی از فیبرنظیر توت، پرتقال، نخود سبز، غلات کامل و مغزها در برنامه غذایی تان داشته باشید.
ماست یکی دیگر از مواد غذایی مبارز علیه آلرژی است. مطالعه بر روی 120فرد بزرگسال توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که مصرف 6 انس (180 سی سی) ماست در روز، تعداد روزهایی که افراد دچار تب یونجه (خصوصاً ناشی از گرده علف) می شدند را کاهش داد. همچنین افراد شرکت کننده در مطالعه علائم کمتری از آلرژی را نسبت به قبل، از خود نشان دادند.
چای سبز بنوشید!
طبق یافته های محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)2 می تواند خواص ضدآلرژی داشته باشد (مصرف روزانه آن توسط محققان توصیه شده است.)
اسیدهای چرب امگا- 3مصرف کنید!
مطالعات نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا-3 در ماهی هایی نظیر ماهی سالمون می تواند بدن را علیه تولید بالای برخی آنتی بادی هایی که وضعیت آلرژی را بدتر می کند، محفاظت نماید. علاوه بر این، امگا-3 خواص ضدالتهابی نیز دارد که شدت علائم آلرژیک را کاهش می دهد. علاوه بر ماهی های چرب، گردو و تخم کتان هم از منابع خوب، امگا3 هستند.
1- آلرژی در واقع عکس العمل شدید سیستم ایمنی هنگام ورود یک ماده خارجی به بدن است.


<   <<   6   7      >



بازدید امروز: 104 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425667
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ