اردیبهشت 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

عکس های بسیار زیبا حتما ببینید

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/26:: 8:6 صبح

 

جام جم آنلاین: سلیقه در انتخاب سوژه توسط عکاس و در عین حال حضور او در زمان و مکان مناسب دلیل اصلی جذابیت عکس است. نگاهی به 10 عکس تماشایی از گوشه و کنار جهان. 25 اردیبهشت 90. منبع: روزنامه لوفیگارو. گزارش : بهرام افتخاری.

لحظه شکستن دیوار صوتی توسط یک جنگنده برفراز پایگاه هوایی آمبرلی بزرگترین پایگاه هوایی استرالیا.

ادامه مطلب...

شهر سنت پترزبورگ تاسیس شد

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/26:: 8:0 صبح

شهر سنت پترزبورگ تاسیس شد

308 سال پیش در روز 16 مه سال 1703 میلادی به دستور پتر اول تزار روسیه سربازان روس نخستین سنگ های قلعه پتر - پل را در جزیره زایاتچی نصب می کنند.با گذاشتن سنگ بنای قلعه پتر – پل ، تزار روسیه احداث پایتخت جدید خود سنت پترزبورگ را آغاز می کند.


محل احداث سنت پترزبورگ در دلتای رودخانه نوا در انتهای خلیج کورلاند در دریای بالتیک واقع شده است.یک منطقه مردابی ، سرد و نامهربان.

اندیشه احداث یک پایتخت جدید برای روسیه پس از سفرهای پتر اول به اروپا در ذهنش شکل گرفت.او به تازگی این ناحیه را پس از شکست سوئدی ها تصرف کرده بود.

پتر قصد نداشت یک پایتخت بزرگ احداث کند ، بلکه این ناحیه از آن جهت برای وی ارجحیت داشت زیرا هم به غرب و هم به مسکو پایتخت سابق روسیه نزدیک بود.

پتر اول 30 هزار مرد را برای ساختن شهر به بیگاری می‌کشد.کارگران در این سرزمین که مملو از پشه بود و 5 ماه از سال زمین آن یخ می زد ، به دشواری قادر به کار بودند.

خاندان های مشهور اشرافیت روسیه به دستور پتر اول ناگزیر شدند، یک کاخ برای سکونتشان در پایتخت آینده احداث کنند.

اندک اندک ساختمان ها ، کلیساها و باغ ها مرداب را پوشاندند.تزار برای اینکه سنگ کافی برای ساختن سنت پترزبورگ در اختیار داشته باشد ، ساختن هرگونه بنای سنگی در روسیه را به استثنای پایتخت عزیزش ممنوع اعلام کرد و در عین حال وی دستور داد تمام کشتی های که به بندر می آیند سهم سنگ و آجر خود را به همراه بیاورند.

در سال 1712 میلادی سرانجام سنت پترزبورگ رسما پایتخت روسیه شد.

به این ترتیب در روز 16 مه سال 1703 میلادی به دستور پتر اول تزار روسیه نخستین سنگ های قلعه پتر – پل در جزیره زایاتچی نصب شدند.

این سرآغاز تاسیس شهر سنت پترزبورگ پایتخت جدید روسیه بود.در جریان احداث آن هزاران کارگر به دلیل شرایط دشوار جان خود را از دست دادند.

با این که در سال 1712 میلادی این شهر رسما پایتخت روسیه شد و پتر اول در آن سکونت کرد ، اما هنوز تمام طرح شهری آن خاتمه نپذیرفته بود.با مرگ پتر اول در سال 1719 میلادی او نتوانست شاهد تحقق همه رویاهایش برای سنت پترزبورگ باشد و این جانشینانش بودند که سرانجام طرح های شهر سنت پترزبورگ که ملقب به ونیز شمال شد را به اتمام برسانند.


برترین عکس های خبری هفته اردیبهشت 90

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/26:: 7:51 صبح

در هفته‌ای که گذشت (7 تا 13 مه) اخبار گوناگون بنا به اهمیت یا جذاب بودن مانند همیشه تیترهای رسانه های مختلف را تشکیل دادند.عکس ها بخش جذابی از رسانه های جهان را تشکیل می دهند. روزنامه لوفیگارو چاپ فرانسه ده عکس خبری برتر هفته گذشته را از گوشه و کنار جهان انتخاب کرده است. نگاهی به برترین عکس های خبری هفته. 25 اردیبهشت 90.منبع: روزنامه لوفیگارو.گزارش : بهرام افتخاری

یک تظاهرکننده یمنی با ماسک ضد گاز در جریان یک تجمع علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور این کشور در روز 11 مه در خیابان های صنعا.

ادامه مطلب...

عکس های خبری برگزیده روز

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/22:: 7:58 صبح

در 24 ساعت گذشته وقایع گوناگونی در گوشه و کنار جهان رخ داده اند.عکس های خبری بخشی جذاب و مهم از اخبار را به خود اختصاص می دهند. نگاهی کوتاه به ده عکس خبری برگزیده 24 ساعت گذشته شبکه بی بی سی . 21 اردیبهشت 90. منبع: بی بی سی. گزارش: بهرام افتخاری.

رهبران مخالف اوگاندایی توسط پلیس ضد شورش در یک راهپیمایی در شهر کامپالا سراپا آغشته به رنگ صورتی شده‌اند.

ادامه مطلب...

ده عکس برتر نشنال جئوگرافیک

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/22:: 7:46 صبح

نشریه نشنال جئوگرافیک در انتشار عکس های متنوع از حیات وحش‌ ، محیط زیست ، اقوام گوناگون ، کشورهای جهان و غیره از سلیقه ویژه ای برخوردار بوده و از نظر کیفیت و سوژه از جمله بهترین نشریات در انتخاب عکس محسوب می شود.این عکس ها به اندازه ای گویا هستند که نیاز به توضیح و تفسیر زیادی ندارند. نگاهی به 10 عکس برتر نشنال جئوگرافیک . 21 اردیبهشت 90 .منبع: نشنال جئوگرافیک،National Geographic. گزارش: بهرام افتخاری.

یک مرغ ماهیخوار سر سیاه گال در انگلستان.
دنباله در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 8 ، بازدید دیروز: 3 ، کل بازدیدها: 1425346
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ