اردیبهشت 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

غذاهایی که بدخوابی می آورند

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 8:4 صبح

درحالی که مواد غذایی به طور مستقیم در بروز اختلالات خواب به ویژه بی خوابی نقش دارند، اما بیشتر مردم از چگونگی این تأثیر و ارتباط آن اطلاع کافی ندارند.
همه مردم در طول زندگی خود درجات مختلفی از بی خوابی و کم خوابی را تجربه می کنند که این اختلالات خواب در مواقعی آن قدر شدید است که کیفیت زندگی فرد مبتلا را به شدت کاهش می دهد.
در بروز اختلالات خواب عوامل مختلفی دخیل هستند که مواد غذایی یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در اختلالات خواب هستند که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
درحالی که مواد غذایی به طور مستقیم در بروز اختلالات خواب به ویژه بی خوابی نقش دارند اما بیشتر مردم از چگونگی این تأثیر و ارتباط و راه های پیشگیری از بروز بی خوابی اطلاع کافی ندارند.
نباید بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی مختلف خوابید لذا برای پیشگیری از اختلالات خواب و سایر مشکلات از جمله اختلالات گوارشی باید حداقل دو ساعت قبل از خوابیدن از خوردن غذا پرهیز کرد.
مطالعات اخیر نشان می دهند که خوردن سیر و فلفل و همچنین دیر شام خوردن می تواند موجب اختلال خواب شده و در طول شب فرد چندین بار از خواب بیدار شود در حالی که علت این بی خوابی را نمی داند.
برخی از مواد غذایی با تولید گاز زیاد در معده موجب بی خوابی می شوند که کلم و انواع حبوبات از جمله موادی هستند که در ایجاد گازهای معده نقش دارند لذا باید از خوردن این مواد غذایی قبل از خواب پرهیز کرد.
برخی از مواد غذایی مانند کافئین، قهوه، چای و نوشابه های گازدار و همچنین کاکائو به علت ایجاد حساسیت در بدن و درواقع ایجاد یک نوع وابستگی به خود می توانند در بروز بی خوابی نقش مهمی داشته باشند.
خواب مناسب حداقل به مدت 6 تا 8 ساعت در شبانه روز به عملکرد بهتر مغز و سایر بافت های بدن کمک می کند لذا اصلاح الگوهای تغذیه ای راه مناسبی برای داشتن یک خواب راحت و دلپذیر است.
تأثیر گیاه گل ساعتی بر بی خوابی
گل ساعتی برای رفع بی خوابی مفید است.
گل ساعتی یک گیاه علفی چند ساله و دارای ریزوم است که چندین ساقه بالارونده و پیچ دار از آن خارج می شوند. گل ساعتی در ابتدا برای زینت استفاده می شد اما بعدها متوجه شدند که گل ساعتی اثر خواب آوری خوب و ملایمی دارد، بدون اینکه مشکلات و عوارضی برای فرد ایجاد کند.
گل ساعتی به عنوان دارویی برای خواب آوری استفاده می شود و از آن فرآورده ها و عصاره هایی تهیه کرده اند.
گل ساعتی دارای اثرات خواب آوری و ضداضطراب است و می توان 3 تا 4 گرم از این گیاه را دم کرده و روزی 3 تا 4 بار مصرف کرد.


خانم عزیز فقط چند دقیقه به خودت فکرکن!

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 8:4 صبح

شرایط زندگی امروز خصوصا در شهرهای بزرگ، نسبت به چندسال پیش بسیار تغییر کرده است. در گذشته غالبا مردان عهده دار هزینه منزل بودند و خانم ها معمولا مسئولیت رسیدگی به امور خانواده را داشتند.
اما به تدریج و با تغییراتی که در شیوه زندگی به وجود آمد، امروزه اکثر خانم ها علاوه بر خانه داری، دوشادوش مردان به کار و فعالیت اجتماعی نیز می پردازند. کمک به هزینه های خانواده، کسب جایگاه اجتماعی، داشتن استقلال مالی و ... از جمله مهم ترین علل کارکردن خانم ها بیرون ازمنزل است. صحبت راجع به این مقوله بسیار گسترده است و ما در اینجا سعی داریم تا فقط نکاتی در مورد برنامه ریزی، مدیریت زمان، توجه به سلامت، تفریح و... به خانم های عزیز ارائه دهیم. اگر شما هم جزء این گروه از خانم هایی هستید که معمولا فرصت چندانی برای خود ندارند، تا پایان با ما همراه باشید:
عموما خانم های شاغل وقتی پس از چند ساعت کار به منزل برمی گردند، نمی توانند با خیال راحت استراحت کنند، چرا که باید بلافاصله مشغول شست وشو، پخت غذا، توجه به تکالیف بچه ها و... شوند. حتی روزهای تعطیل هم مجبورند کارهای عقب افتاده خانه را رسیدگی کنند. اما آیا واقعا این شرایط غیرقابل تغییر است؟ آیا نمی توان با برنامه ریزی درست بر زمان مدیریت کرد؟ برخی تصور می کنند که لازمه مفیدبودن برای خود و جامعه، تنها با تلاش زیاد به نتیجه می رسد. درست است که در ابتدای شروع کار و دوران جوانی، ریتم پویایی زندگی و احساس نیروی فوق العاده برای رسیدگی به تمام امور، خوشایند و غرورآفرین است؛ اما اگر به سلامت جسم و روح توجه نشود، به تدریج با افزایش مسئولیت ها، استرس و بیماری های شغلی، گاه فرد را به خانه نشینی مجبور می کند. مدیریت صحیح بر زمان، مسلماً شادابی، پویایی و مفیدبودن را به همراه خواهدداشت.
مشخص کردن اولویت ها
اگر برای انجام کارهای مختلف، مرتب از این شاخه به آن شاخه بپریم، در واقع زمان مفیدی دراین میان به هدر می رود و وقت کافی برای رسیدگی به امور مهم باقی نمی ماند. برای جلوگیری از سردرگمی و خستگی بهتر است لیستی تهیه کنیم که فعالیت ها را به ترتیب اولویت یادداشت و انجام دهیم.
برقراری ارتباط موثر با دیگران
ارتباط صحیح شما با خانواده و همکارانتان، مانع از اتلاف وقت می شود. به این معنا که اگر گزافه گویی را سانسور کنید، مدت کوتاهی رابرای رساندن منظور خود صرف کرده و وقت بیشتری برای خود دارید. لزومی ندارد که تمام جزئیات یک موضوع را برای مخاطب شرح دهید؛ چرا که تاکید بر اصل موضوع کفایت می کند.
انتخاب نماینده ای به جای خود
یاد بگیرید که افرادی را به نمایندگی از طرف خود برای امور مختلف، انتخاب کنید. در منزل برخی از خریدها یا کارهای منزل را به فرزندتان بسپارید، حتی اگر کارها را به خوبی شما انجام ندهد. در محیط کار هم توانایی های همکارانتان را بسنجید و ببینید که چطور می توانید در بعضی کارها با هم مشارکت داشته باشید.
لذت استراحت و بیکاری را از خود دریغ نکنید!
اختصاص زمانی برای رسیدن به تفریحات و سیر و سفر در دنیای تخیلات، اصلا ازدست دادن زمان نیست. بلکه برعکس، این فراغ بال، توان شما برای کار دوبرابر و خلاقیت را برای امور مهم تقویت می کند. علاوه بر زندگی اجتماعی باید به زندگی فردی نیز توجه داشت. تعادل برقرارکردن بین این دو بسیار مهم است و نباید یکی بر دیگری ارجحیت داده شود.
معطوف کردن حواس خود به هدف های منطقی و دست یافتنی
عده ای تصور می کنند که موفقیت شغلی و اجتماعی تنها راه رسیدن به خوشبختی است و به همین خاطر تمام هم و غم خود را صرف رسیدن به این موضوع می کنند. آنها تمام وقت را به کار اختصاص می دهند و خود را به طور کامل وقف فعالیت اجتماعی می کنند. با این توجیه که اگر امروز به هدفشان برسند در آینده از زندگی لذت خواهندبرد، خود را قانع می کنند. این افراد در زمینه شغلی همیشه خود را بی عیب و نقص می دانند؛ اما متأسفانه این خطر آنها را تهدید می کند که نسبت به کل زندگی خود ناراضی باشند. در واقع آیا کسی هست که بتواند ادعا کند صددرصد کامل و موفق است؟ مسلما هیچ کس.
از آنجا که آنها هدفی دست نیافتنی را انتخاب کرده اند، احساس عدم رضایت بر زندگی آنها سایه خواهد افکند. بهترین راه زندگی انتخاب هدف های منطقی و قابل دسترسی است.
شناخت زمانی که کار شما بازدهی بهتری دارد
باید شرایط خود را بسنجید و بدانید که چه زمانی از روز (صبح، بعدازظهر، شب) کارایی بیشتری دارید. به عنوان مثال اگر صبح انرژی بیشتری دارید، فعالیت های درجه اول، قرار ملاقات های مهم، تصمیم گیری ها و.... را به این زمان موکول کنید.
خودشناسی بهتر
اگر کار تمام وقتتان را پر می کند و شما هم با این مسئله مشکلی ندارید، پس باید بتوانید فواید آن را نیز بشمارید. مثلا از خود بپرسید «کار من چه نتایج مطلوبی دارد؟... » اگر واقعا قصد تغییر دارید و می خواهید زمان را به گونه ای منطقی برنامه ریزی کنید، باید بتوانید به این پرسش، پاسخی شفاف و واضح بدهید. نتایج شغلی برای هرکس، مختلف است. معرفی چهره ای خاص از خود به دیگران، تمایل به گفتگو و به چالش کشیدن مسائل، قدرت و نفوذ بر اطرافیان، رسیدن به موقعیت مالی مناسب و... از جمله این موارد است.
نکته آخر اینکه...
رعایت این توصیه ها تا حد زیادی به شما کمک می کند تا استرس منفی ناشی از برنامه ریزی نادرست زمان را کاهش دهید. با این حال بدانید که تنها تلاش و کوشش است که در طول زمان، تغییرات را به همراه خواهدداشت.


8 عامل چاقی

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 8:3 صبح

اضافه وزن و چاقی با ذخیره بیش از حد انرژی به صورت چربی در بدن ظاهر می شود. در ایران اضافه وزن و چاقی در افراد بزرگسال (25 تا 60سال) بسیار شایع است و در کودکان و نوجوانان نیز روند رو به افزایشی را طی می کند.
هر فرد با توجه به سن، جنس و قدی که دارد باید از وزن ایده آل خاص خود برخوردار باشد. اگر وزن فرد مناسب سن و قدش نباشد و در واقع بیشتر از استانداردها باشد این فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی است.
عوامل بسیار زیادی در بروز چاقی موثر هستند. علت های شناخته شده به طور عمده عبارتند از:
¤ عوامل ژنتیکی: عامل ارث در بروز چاقی موثر است. مواردی مانند سوخت و ساز پایین، عدم سوخت و ساز کامل چربی و تمایل زیاد بدن برای استفاده از کربوهیدرات ها (مواد قندی) از علل ژنتیکی چاقی است.

ادامه مطلب...

ده عکس برتر نشنال جئوگرافیک

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/1:: 8:1 صبح
نشریه نشنال جئوگرافیک در انتشار عکس های متنوع از حیات وحش‌ ، محیط زیست ، اقوام گوناگون ، کشورهای جهان و غیره از سلیقه ویژه ای برخوردار بوده و از نظر کیفیت و سوژه از جمله بهترین نشریات در انتخاب عکس محسوب می شود.این عکس ها به اندازه ای گویا هستند که نیاز به توضیح و تفسیر زیادی ندارند. نگاهی به 10 عکس برتر نشنال جئوگرافیک . 31 فروردین 90 .منبع: نشنال جئوگرافیک،National Geographic. گزارش: بهرام افتخاری.
منظره بدیع صاعقه بر فراز شهر اسکاتسدال در ایالت آریزونا.

ادامه مطلب...

<   <<   6   7      



بازدید امروز: 118 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426796
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ