مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت میکروبی می شود - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت میکروبی می شود

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:11 عصر

دبیر علمی دومین همایش داروسازی بالینی ایران با تأکید بر اینکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها باعث بروز مقاومت های میکروبی می شود، خاطرنشان کرد: مصرف آنتی بیوتیک ها در اکثر عفونت های ویروسی مؤثر نیست و منجر به بروز عوارض می شود.
دکتر حسین خلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران طبق آمار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دارای مصرف بالای آنتی بیوتیک است به طوری که «کپسول آموکسی سیلین» هم از نظر تعداد و هم به لحاظ قیمت در رتبه های اول لیست دارویی کشور است از سوی دیگر تقریبا 30تا 50درصد نسخه پزشکان دارای آنتی بیوتیک هستند.
وی با بیان اینکه در مصرف آنتی بیوتیک ها مقاومت های میکروبی در مصرف کنندگان بروز می کند، خاطرنشان کرد: روند تولید آنتی بیوتیک های جدید در بازارهای جهانی بسیار کمتر از داروهای قلبی عروقی، اعصاب و روان و حتی داروهای شیمی درمانی است و کمپانی های دارویی تمایل چندانی برای سرمایه گذاری بروی آنتی بیوتیک ها ندارند چرا که دوره مصرف آنتی بیوتیک ها محدود بوده و دارای هزینه های بسیار بالا در تولید هستند.
دبیر علمی دومین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها برای درمان بسیاری از عفونت ها استفاده می شوند، افزود: این در حالی است که بسیاری از عفونت هایی که بیمار برای درمان آن به پزشک مراجعه می کند نیاز به تجویز آنتی بیوتیک ندارد از جمله موارد استفاده زیاد آنتی بیوتیک در عفونت های تنفسی فوقانی مانند فارنژایت، عفونت گوش میانی، سینوزیت و برونشیت است اما اکثر این عفونت ها دارای علل ویروسی بوده و نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین مصرف آنتی بیوتیک در عفونت های ویروسی نه تنها مؤثر نیست بلکه خطر بروز عوارض در عفونت های ویروسی را چند برابر می کند.
دکتر خلیلی با اشاره به اینکه پنی سیلین به عنوان اولین آنتی بیوتیک کشف شده است، گفت: این دارو بسیار ارزان قیمت و کم عارضه است اما میکروب ها به تدریج به این آنتی بیوتیک مقاوم شدند که باعث سوق پیدا کردن شرکتهای دارویی به تولید آنتی بیوتیک شد و در حال حاضر به جایی رسیده ایم که سرعت بروز مقاومت های میکروبی بیشتر از سرعت تولید آنتی بیوتیک های جدید است.
به گفته وی در برخی عفونت های بیمارستانی و بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند، هیچ یک از آنتی بیوتیک ها مؤثر نیستند.
دکتر خلیلی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دلایل اصلی مرگ و میر بیماران در بخش های مراقبت های ویژه ، عفونت های مقاوم به درمان است.





بازدید امروز: 95 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426773
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ