5 رژیم غذایی رایج دنیا - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

5 رژیم غذایی رایج دنیا

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:12 عصر

هر ساله افراد زیادی اعم از زن و مرد، راه حل های متعددی را مورد بررسی قرار می دهند تا براساس آن وزن خود را کاهش دهند و به تناسب اندام ایده آل دست یابند.
رژیم های غذایی زیادی در حال حاضر برای لاغر شدن وجود دارد اما هیچ کدام از آنها معتبر نیستند در زیر 5 رژیم غذایی معروف مورد بررسی قرار می گیرد:
¤ اتکینز (Atkinz): در این رژیم غذایی مصرف زیاد پروتئین همراه با مقدار کمی کربوهیدرات پیشنهاد می شود. این فرآیند به حفظ سطح انسولین در جریان خون کمک می کند. کربوهیدرات ها باعث کاهش و افزایش سریع انسولین می شوند و در نتیجه به واسطه فرآیند سوخت و ساز مقدار زیادی از چربی ها ذخیره شده از بین می روند.
¤ ویت واتچر (Weight Watcher): «ویت واتچر» نام یک برنامه خانوادگی و پرطرفدار است و عمر آن به چندین دهه می رسد. این برنامه بر رژیم غذایی و ورزش تمرکز دارد. اما ویژگی اصلی آن حمایت از کسانی است که از رژیم غذایی پیروی می کنند.
¤ زون (Zone): در این برنامه، سطح انسولین به شدت کنترل می شود. هر چند کربوهیدراتها همانند برنامه اتکینز محدود نمی شوند، ولی کربوهیدرات های خام، چربی ها و روغن های سالم مانند روغن زیتون از اهمیت بالایی برخوردارند.
¤ ساوت بیچ (South Beach): این رژیم در سال 90 توسط یک متخصص قلب پیشنهاد شد، وی از رژیم های غذایی ارائه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا (AHA) راضی نبود. رژیم غذایی AHA مصرف مقدار کمی چربی و مقدار بسیار زیاد کربوهیدرات را برای تولید کالری پیشنهاد می کرد. رژیم غذایی ساوت بیچ بر روی اصلاح مشکل فوق تمرکز می نماید و برنامه های غذایی را مدنظر قرار می دهد که حاوی کربوهیدرات ها و چربی های کمی هستند.
¤ راو فود (Raw Food): همان طور که حدس زده اید، این رژیم غذایی بر روی موادغذایی خام تاکید می نماید و عنوان می کند که باید 4/3 غذای مصرفی در هر روز از منابع ارگانیک و خام تشکیل شده باشد. پس افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می نمایند، عمدتا گیاه خوار هستند و در نتیجه چون منابع حیوانی و بویژه گوشت مصرف نمی کنند ، چربی های اشباع شده از برنامه غذایی آنها حذف می شود.
تمامی رژیم های غذایی فوق دارای معایب و مزیت هایی هستند. افرادی که از برنامه های فوق استفاده کرده اند، بر خوب بودن آنها تاکید می نمایند ولی با این حال هر کدام از این برنامه ها باید مورد بررسی و تحقیقات زیادی قرار گیرند تا فرد بتواند براساس آنها انتخاب صحیحی داشته باشد.





بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426710
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ