خرداد 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

چند خوردنی مفید برای یک صبحانه سالم و سریع

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:46 صبح

مطالعات و بررسی های مختلف یکی پس از دیگری تایید می کنند که خوردن یک صبحانه سالم و مفید برای حفظ سلامت انسان در بلندمدت و برخورداری از ذهن و جسم سالم ضروری است و باید در اولویت های یک برنامه غذایی مناسب قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، مزایای استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب در وعده غذایی صبحانه این است که به شما انرژی بیشتری می دهد، ذهن را شفاف تر و هوشیارتر می سازد، قدرت تمرکز را بالا می برد و به تناسب اندام و مقابله با اضافه وزن کمک می کند.
روزنامه دیلی میل در مقاله ای در این باره نوشت: بدون شک صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذایی خود حذف کنیم، فاکتورهای مهمی را در حفظ سلامت خود از دست خواهید داد، اما اگر از همین حالا تصمیم گرفته اید که به طور منظم صبحانه بخورید به خاطر بسپارید که انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی نیز حیاتی است.
متخصصان تغذیه معمولا توصیه می کنند که برای یک صبحانه سالم و ساده علاوه بر مصرف لبنیات و عسل، می توانید از ماست و میوه های تازه نیز  استفاده کنید. ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است و تهیه آن بسیار ساده و سریع امکانپذیر است. همچنین می توانید بدون این که هنگام صبح وقت خود را تلف کنید یک پیاله ماست را سریع سر بکشید تا به موقع به محل کار خود برسید و خوردن آن وقت شما را تلف نمی کند. همچنین مصرف چند میوه همراه با آن نیز می تواند مواد مغذی مورد نیاز شما را برای طول روز تامین کند.
گزینه مناسب و مغذی دیگر برای صبحانه مخلوط میوه ها هستند. برای تهیه آن می توانید آب میوه مورد علاقه خود مثل آب پرتقال را داخل یک ظرف بریزید سپس یک عدد موز را داخل آب پرتقال خرد کرده و این مخلوط را کاملا هم بزنید تا مخلوط شما نرم و یکدست شود سپس می توانید مقداری از میوه های منجمد شده از قبل مثل چند تکه توت فرنگی، هلو یا تمشک آبی را داخل این مخلوط ریخته و نوش  جان کنید. این خوردنی های سالم به راحتی برای صبحانه آماده می شوند و باعث خواهند شد که روز خود را قوی، سرزنده و سلامت آغاز کنید.


مواد نشاسته ای را در فصل امتحانات از غذای خود حذف نکنید

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:45 صبح

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه گفت: افراد تحت رژیم های لاغری ممکن است در فصل امتحانات مواد نشاسته ای را از برنامه غذایی خود حذف کنند این در حالیست که حذف مواد نشاسته ای باعث نرسیدن انرژی کافی به سلول های عصبی می شود.
برلیانت بزرگمهر در گفت وگو با ایسنا، افزود: حذف مواد نشاسته ای مانند نان، سیب زمینی و ماکارونی از برنامه غذایی باعث کاهش قند خون می شود که این اقدام بر قدرت یادگیری و تمرکز تاثیر منفی می گذارد.
وی در ادامه گفت: این گونه افراد به جای مواد نشاسته ای، مواد قندی زیادی مصرف می کنند این در حالیست که مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز چاقی می شود. از سوی دیگر قند به  سرعت جذب خون می شود. در نتیجه فرد به  سرعت احساس سیری می کند. در این شرایط انسولین ترشح می شود و بعد از مدتی قند خون افت می کند. نتیجه این وضعیت افسردگی، گیجی و کاهش قدرت تمرکز و یادگیری است.
بزگمهر افزود: تغذیه در فصل امتحانات در همه مقاطع تحصیلی اهمیت زیادی دارد چرا که اختلالات تغذیه ای و تغذیه غلط باعث کاهش قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان و دانشجویان می شود. این در حالیست که این گروه هنگام امتحانات به تمرکز بالا و قدرت یادگیری زیاد نیاز دارند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان در فصل امتحانات به هیچ وجه نباید کم غذا بخورند یا وعده غذایی خود را حذف کنند چرا که یکی از مهمترین عوامل موثر بر کاهش قدرت یادگیری و تمرکز، افت قند خون است که مصرف نکردن صبحانه یا حذف برخی مواد غذایی از دلایل آن به شمار می آید.  این مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ویتامین های گروهB  اظهار کرد: این ویتامین ها برای سلامت سلولهای عصبی لازم هستند و در غلات سبوس دار، جگر، گوشت قرمز و مرغ به میزان زیاد یافت می شوند.
وی ویتامینC  را یکی دیگر از موادی برشمرد که باعث انتقال پیام به سلولهای عصبی می شود و گفت: ویتامین های گروهC  در سبزیجات تازه دارای برگ سبز مانند سبزی خوردن و مواد غذایی دیگری مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه، توت فرنگی، کیوی و مرکبات یافت می شود.
بزرگمهر اسیدهای چرب از جمله امگا 3 را از مواد موثر در افزایش قدرت یادگیری برشمرد و اظهار کرد: امگا 3 و ویتامین های گروهD  در ماهی و محصولات دریایی به وفور یافت می شود بنابراین به جوانان و کنکوری ها توصیه می شود که هفته ای دو تا سه بار ماهی را به صورت کباب شده یا بخارپز مصرف کنند و تا حد امکان آن را به صورت سرخ شده نخورند. این مشاور تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموزان در فصل امتحانات لازم است صبحانه را به طور کامل مصرف کرده و وعده های غذایی را حذف نکنند. ورزش را فراموش نکرده و حداقل بین نیم تا یک ساعت پیاده روی کنند چرا که انجام این کارها باعث افزایش قدرت یادگیری می شود.
بزرگمهر در پایان در پاسخ به این پرسش که دانشجویان چگونه در فصل امتحانات می توانند ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانند، اظهارکرد: دانشجویان به هیچ وجه نباید تا دیروقت بیدار بمانند بلکه می توانند شب ها به موقع بخوابند و صبح ها زودتر بیدارشوند چون قدرت یادگیری افراد صبح ها بیشتر است.


داروی جدیدی که دوره درمان هپاتیتC را کوتاه تر می کند

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:45 صبح

سازمان غذا و داروی آمریکا، دارویی به نام اینسیوک(Incivek)  یا تلاپریویر(Telaprevir)  را برای درمان برخی از بزرگسالان مبتلا به عفونت مزمن هپاتیت C تایید کرده است.
به گزارش ایسنا، داروی اینسیوک تولید شرکت داروسازی ورتکس در کمبریج است. به گفته متخصصان داروسازی در آمریکا، این دارو قرار است برای بیمارانی تجویز شود که یا درمان دارویی اینترفرون را دریافت نکرده اند ویا اینکه به سایر روش های درمانی واکنش مثبت نشان نداده اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، میزان ایمنی و اثرگذاری این دارو در آزمایشات بالینی 3 مرحله ای با حضور تقریبا 2250 بیمار بالغ که قبلا درمان نشده بودند مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.
در پایان آزمایشات معلوم شد: 60 درصد از این بیماران پس از 24 هفته واکنش مثبت به درمان با داروی جدید نشان دادند.
در حالی که در روش های قبلی پس از 48 هفته بیماران به درمان واکنش نشان می دادند. بنابراین با روش درمانی جدید در اکثر بیماران مدت درمان کوتاه تر می شود.


ویتامینD خطر برگشت پذیری ام اس را کاهش می دهد

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:45 صبح

پزشکان در یک آزمایش جدید ادعا کردند که افزایش مصرف روزانه ویتامینD  خطر برگشت پذیری بیماری ام اس را تا حد زیادی کاهش می دهد.
به گزارش ایسنا، ام اس یک بیماری مزمن تحلیل برنده و غیرقابل پیش بینی است که به طور اتفاقی به مغز و نخاع حمله می کند. علائم این بیماری در افراد مختلف تفاوت های چشمگیری داشته و بسیار مختلف هستند.
به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ روش درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما روش هایی برای کنترل بیماری با توجه به مرحله بیماری و جهت تسکین علائم آن موجود هستند.
بررسی ها نشان داد در ازای هر10nmoL/L  افزایش دوز سرم ویتامینD  در خون احتمال عود کردن این بیماری 12 درصد کاهش پیدا می کند. این یافته می تواند به کنترل بهتر ام  اس در مبتلایان به این بیماری کمک کند.
اکنون شواهد پزشکی قابل استنادی در دست داریم که تایید می کند افزایش میزان تماس با نور خورشید و در نتیجه افزایش سطح ویتامین D در بدن با کاهش احتمال عود کردن بیماری ام اس ارتباط مستقیم دارد.


ده اتوبوس دیدنی شهرهای جهان

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:39 صبح

یک اتوبوس عمومی در شهر توریستی القونا در مصر.

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 24 ، کل بازدیدها: 1425550
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ