مواد نشاسته ای را در فصل امتحانات از غذای خود حذف نکنید - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

مواد نشاسته ای را در فصل امتحانات از غذای خود حذف نکنید

ارسال شده توسط سجاد در 90/3/4:: 7:45 صبح

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه گفت: افراد تحت رژیم های لاغری ممکن است در فصل امتحانات مواد نشاسته ای را از برنامه غذایی خود حذف کنند این در حالیست که حذف مواد نشاسته ای باعث نرسیدن انرژی کافی به سلول های عصبی می شود.
برلیانت بزرگمهر در گفت وگو با ایسنا، افزود: حذف مواد نشاسته ای مانند نان، سیب زمینی و ماکارونی از برنامه غذایی باعث کاهش قند خون می شود که این اقدام بر قدرت یادگیری و تمرکز تاثیر منفی می گذارد.
وی در ادامه گفت: این گونه افراد به جای مواد نشاسته ای، مواد قندی زیادی مصرف می کنند این در حالیست که مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز چاقی می شود. از سوی دیگر قند به  سرعت جذب خون می شود. در نتیجه فرد به  سرعت احساس سیری می کند. در این شرایط انسولین ترشح می شود و بعد از مدتی قند خون افت می کند. نتیجه این وضعیت افسردگی، گیجی و کاهش قدرت تمرکز و یادگیری است.
بزگمهر افزود: تغذیه در فصل امتحانات در همه مقاطع تحصیلی اهمیت زیادی دارد چرا که اختلالات تغذیه ای و تغذیه غلط باعث کاهش قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان و دانشجویان می شود. این در حالیست که این گروه هنگام امتحانات به تمرکز بالا و قدرت یادگیری زیاد نیاز دارند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان در فصل امتحانات به هیچ وجه نباید کم غذا بخورند یا وعده غذایی خود را حذف کنند چرا که یکی از مهمترین عوامل موثر بر کاهش قدرت یادگیری و تمرکز، افت قند خون است که مصرف نکردن صبحانه یا حذف برخی مواد غذایی از دلایل آن به شمار می آید.  این مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ویتامین های گروهB  اظهار کرد: این ویتامین ها برای سلامت سلولهای عصبی لازم هستند و در غلات سبوس دار، جگر، گوشت قرمز و مرغ به میزان زیاد یافت می شوند.
وی ویتامینC  را یکی دیگر از موادی برشمرد که باعث انتقال پیام به سلولهای عصبی می شود و گفت: ویتامین های گروهC  در سبزیجات تازه دارای برگ سبز مانند سبزی خوردن و مواد غذایی دیگری مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه، توت فرنگی، کیوی و مرکبات یافت می شود.
بزرگمهر اسیدهای چرب از جمله امگا 3 را از مواد موثر در افزایش قدرت یادگیری برشمرد و اظهار کرد: امگا 3 و ویتامین های گروهD  در ماهی و محصولات دریایی به وفور یافت می شود بنابراین به جوانان و کنکوری ها توصیه می شود که هفته ای دو تا سه بار ماهی را به صورت کباب شده یا بخارپز مصرف کنند و تا حد امکان آن را به صورت سرخ شده نخورند. این مشاور تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: دانشجویان و دانش آموزان در فصل امتحانات لازم است صبحانه را به طور کامل مصرف کرده و وعده های غذایی را حذف نکنند. ورزش را فراموش نکرده و حداقل بین نیم تا یک ساعت پیاده روی کنند چرا که انجام این کارها باعث افزایش قدرت یادگیری می شود.
بزرگمهر در پایان در پاسخ به این پرسش که دانشجویان چگونه در فصل امتحانات می توانند ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانند، اظهارکرد: دانشجویان به هیچ وجه نباید تا دیروقت بیدار بمانند بلکه می توانند شب ها به موقع بخوابند و صبح ها زودتر بیدارشوند چون قدرت یادگیری افراد صبح ها بیشتر است.





بازدید امروز: 37 ، بازدید دیروز: 112 ، کل بازدیدها: 1426531
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ