اسفند 89 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

بخش خصوصی موافق افزایش دستمزدها است

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:0 صبح

رئیس اتاق بازرگانی: ‌افزایش دستمزدها باید با در نظر گرفتن نرخ تورم و به صورت واقع‌بینانه تعیین شود
بخش خصوصی موافق افزایش دستمزدها است

در حالی که مساله افزایش حقوق کارگران همچنان مبهم است و معلوم نیست در سال 90 چه سرنوشتی پیدا می‌کند، بخش خصوصی و کارفرمایی در اقدامی کم‌سابقه از افزایش حقوق کارگران رسما دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ما، با این که روزهای پایانی کاری سال90 به سرعت در حال سپری شدن است، اما هنوز از نتایج شورای سه‌جانبه دولت، کارگران و کارفرمایان درباره تعیین تکلیف حقوق کارگران در سال آینده خبری نیست، هر چند که گفته می‌شود این نتیجه تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

با این حال، اصل موضوع افزایش حقوق کارگران مبهم است؛ چرا که مقامات دولتی از جمله وزیر کار و وزیر اقتصاد تلویحا اشاره کرده‌اند که رشد حقوق کارگران ممکن است به رشد نقدینگی و تورم منجر شده و لذا حقوق کارگران نباید در سال آینده افزایش یابد. هر چند این اظهارات با واکنش محافل کارگری و حتی برخی کارشناسان اقتصادی مواجه شد، اما جالب آنجاست که دیروز رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که عالی‌ترین مقام و نماینده بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود، از رشد حقوق کارگران دفاع و از آن حمایت کرد. این حمایت از آن‌رو حائز اهمیت است که اعضای اتاق بازرگانی را کارفرمایان تشکیل می‌دهند که چون رشد حقوق کارگران با افزایش هزینه‌هایشان همراه است، به طور طبیعی نباید چندان موافق رشد حقوق‌ها باشند.

اما همین گروه دیروز لب به سخن گشوده و از افزایش حقوق کارگران دفاع کرده‌اند. جالب اینجاست که محمد نهاوندیان، رئیس اتاق ایران به ارقام مورد نظر خود برای رشد حقوق کارگران نیز اشاره کرده است.

موافق افزایش نرخ دستمزد هستیم

نهاوندیان درباره دستمزد کارگران در سال 90 گفت: اتاق بازرگانی نظرات کارشناسی خود را در رابطه با افزایش دستمزد کارگران در سال آینده اعلام کرده و با افزایش نرخ دستمزد موافق است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: افزایش نرخ دستمزد باید با در‌نظر گرفتن نرخ تورم و واقع‌بینانه تعیین شود و به گونه‌ای نباشد که به نرخ تورم دامن بزند.

نهاوندیان با بیان این که برخی کارفرمایان افزایش 15‌درصدی نرخ دستمزد و تعدادی دیگر افزایش 5 درصدی را پیشنهاد کرده‌اند، گفت: نظر اتاق رقمی بین این دو است؛ به‌نحوی که تورم نیز در آن لحاظ شود.

آغاز به کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی از ابتدای سال 90 آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، محمد نهاوندیان دیروز در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد مهم اقتصادی با ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت خواهد کرد و دبیرخانه آن نیز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خواهد بود که با حضور 8 مدیر بخش خصوصی و 8 وزیر کابینه هر دو‌هفته یک بار به بررسی مسائل مهم اقتصادی کشور می‌پردازد.

وی تشکیل چنین شوراهایی را کانالی مهم در تعامل میان مسوولان و بخش خصوصی دانست و یادآور شد: این الگوی فرهنگی در جاهایی که عمل شده بسیار موفق بوده است و امید می‌رود این فضای تعامل با تاسیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شکل نهادینه‌ای پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با درخواست از برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو و راه، خواستار پرداخت مطالبات شرکت‌های پیمانکاری شد و افزود: همان‌طور که دولت در پرداخت یارانه‌ها حساس است، انتظار می‌رود مطالبات شرکت‌های پیمانکاری نیز پرداخت شود تا آنها هم بتوانند حقوق و عیدی کارگران را بپردازند.

نهاوندیان درباره تحولات ایجاد شده در حوزه سیاسی کشور اظهار کرد: به دلیل بحران و شیفت محور اقتصاد از غرب به آسیا شاهد تغییرات جدی در اقتصاد جهان هستیم که مجموعه آنها فرصت‌های جدیدی را برای تعامل با اقتصاد بین‌الملل برای ما ایجاد کرده است.وی اضافه کرد: تحولات اخیر در کشورهای مسلمان نیز می‌تواند به فرصتی برای توسعه همکاری‌ها تبدیل شود و بخش خصوصی کشور باید در این زمینه ابتکار عمل به خرج دهد.

لزوم تعیین رقم مالیات متناسب با رونق تولید

نهاوندیان همچنین با اشاره به بودجه 90 تصریح کرد: بودجه 90 با سرعت بی‌سابقه‌ای در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و اعضای اتاق نیز بنا بر وظیفه ارائه مشاوره به سه قوه، در جلسات حضور داشته و نظرات خود را ارائه کرده‌اند و امید می‌رود بودجه 90 بستر لازم را برای رونق اقتصادی و توانمندسازی بخش خصوصی فراهم کند.

وی تاکید کرد: علائمی که در برخی ارقام بودجه دیده می‌شود، می‌تواند بر بخش خصوصی تاثیر بگذارد که از جمله آنها افزایش رقم مالیات شرکت‌هاست.

در واقع رقم مالیات در صورتی می‌تواند افزایش پیدا کند که رقم تولید افزایش یابد و در سالی که نیاز به رونق بخش تولید است، نمی‌توان مالیات را افزایش داد.

رئیس اتاق بازرگانی همچنین با اشاره به مشارکت بالای اعضا در انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور گفت: در این انتخابات حداقل دو برابر کسانی که انتخاب می‌شوند، ثبت‌نام کرده‌اند که ما به همه اینها در کار اتاق احتیاج خواهیم داشت.

وی افزود: بعد از انتخابات فصل همکاری همدلانه شروع شده است و در فضای اتاق به هیچ وجه دسته‌بندی‌های غیراقتصادی نداریم و همه در مجموعه اتاق باید بکوشند تا اقتصاد کشور روبه جلو حرکت کند.


راه دررو

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 7:58 صبح

«راه دررو» نام سریالی به کارگردانی سعید آقاخانی است که در ایام نوروز از این شبکه پخش خواهد شد
عید دیدنی شبکه 3 برای مخاطبان سیما

شبکه 3 سیما امسال قرار است مجموعه‌ای از برنامه‌های جذاب و تازه خود را به همراه تعدادی از فیلم‌های مطرح و به‌روز جهان در ایام عید به آنتن پخش بسپارد.

گروه‌های مختلف برنامه‌سازی در این شبکه می‌کوشند ضیافتی باشکوه را در این ایام پدید‌ آورند.

در گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما مجموعه تلویزیونی «راه در رو» به کارگردانی سعید آقاخانی در حال آماده شدن است. این سریال در ادامه کارهای سعید آقاخانی یک طنز اجتماعی محسوب می‌شود که باز هم یک داستان پرافت‌وخیز را دستمایه کار خود قرار داده است. داستان این سریال درباره مسعود است که به همراه سمیرا همسرش و خواهرش گلرخ که با وجود سن بالایش هنوز مجرد است در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنند. مشکلات مالی مسعود که ناشی از یک ماجرای کلاهبرداری است، او را در مخمصه‌ای می‌اندازد که فرار از آن 15 قسمت مجموعه سریال «راه‌در‌رو» را در برمی‌گیرد.

مانند همیشه تعدادی از نامدارترین بازیگران سینما و تلویزیون در این اثر طنز به هنرنمایی خواهند پرداخت؛ مهران غفوریان، مرجانه گلچین، سعید آقاخانی، یوسف تیموری، رضا نیکخواه، امیر غفارمنش، جلیل فرجاد، روشنک عجمیان، حلیمه سعیدی، احمد پورمخبر، محسن کیایی، مونا بیگی و مینا کریمی جبلی بازیگرانی هستند که در این اثر در نقش‌های مختلف دیده خواهند شد.

نویسندگی فیلمنامه این اثر را مصطفی کیایی برعهده داشته و ایرج محمدی و مهرام مهام هم تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند. این سریال در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای تهیه می‌شود و قرار است هر شب ساعت 23 پخش و روز بعد ساعت 45/13 تکرار شود.

در ساخت این سریال فرشاد گل سفیدی (تصویربردار)، مرتضی اصلان‌‌زاده (صدابردار)، قاسم ترکاشوند (طراح صحنه)، حسین جعفری (تدوین)، محسن محقق (عکاس)، بهنام صبوحی (آهنگساز) و زهره سیه‌پوش (طراح گریم) همکاری می‌کنند. پیشتر قرار بود سریال «چهارچرخ» برای ایام عید از این شبکه پخش شود، اما بعدا قرار شد سریال «راه‌در رو» به عنوان سریال نوروزی این شبکه معرفی شود.

فیلم‌های دیدنی

به جز این، واحد تامین برنامه شبکه 3 نیز تعدادی از فیلم‌های مختلف را برای پخش در نظر گرفته است که در میان آنها فیلم‌هایی از رومن پولانسکی و بن‌ افلک نیز دیده می‌شود. قرار است این شبکه فیلم‌هایی چون عمو بوت‌نات (چهارشنبه 25/12/89)، افسانه کین (پنجشنبه 26/12/89)، الو (جمعه 27/12/89)، پسر کاراته‌باز (یکشنبه 29/12/89)، گردشگر (دوشنبه 1/1/90)، نبرد تایتان‌ها (سه‌شنبه 2/1/90)، پدر (چهارشنبه 3/1/90)، افسانه جادوگر (پنجشنبه 4/1/90)، موعد مقرر (جمعه 5/1/90)، شهر (یکشنبه 7/1/90)، مکانیک (دوشنبه 8/1/90)، اون‌یکی‌ها (چهارشنبه 10/1/90)، اسم من خان (پنجشنبه 11/1/90) و شبح نویسنده (جمعه 12/1/90) را به آنتن پخش بسپارد. آن طور که روابط عمومی شبکه 3 اعلام کرده این فیلم‌ها ساعت 24 روزهای یاد شده پخش خواهند شد.

مستند طبیعت و سینما پشت پرده برنامه‌های دیگری هستند که در واحد تامین برنامه تهیه شده‌اند. اولی با موضوع جانوران مرگبار هر شب در ایام نوروز ساعت 30‌/‌18 پخش می‌شود و دومی هم برنامه‌ای است که به بررسی آثار ‌سینمایی مطرح جهان و نحوه ساخت صحنه‌های جذاب، اهداف، اغراض مستتر در ساخت فیلم، بررسی علمی درباره گونه‌های مختلف سینمایی و همچنین قدرت تاثیر آن بر مخاطب می‌پردازد. در سری جدید فیلم‌هایی چون رونین، ترانسفورمرز 2، مرد آهنی، تحت تعقیب، آدمکش، حرفه‌ای، مردی به نام ایپ، نگهبانان، قطار سریع‌السیر شمال و آرواره‌های کوسه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

خنده‌بازار در شبکه 3

گروه اجتماعی این شبکه نیز قصد دارد مجموعه خنده‌بازار را در 15 قسمت 50 دقیقه‌ای به آنتن پخش بسپارد. این برنامه یک طنز اجتماعی است که سوژه‌های خود را از متن اتفاقات جامعه گرفته و تلاش می‌کند آن را به گونه‌ای واقع‌گرا عرضه کند. غلامحسین لطفی، مهران رجبی، حمیدرضا هدایتی، نادر داهیم، سیاوش منیری و کوروش معصومی بازیگران این مجموعه هستند. این مجموعه را فرید شب‌خیز تهیه می‌کند و ساعت 21 پخش می‌شود.

مستند ذره‌بین 2 هم که در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود، رویکرد اجتماعی و با نفوذ در لایه‌های جامعه، سراغ انسان‌ها و مناطقی می‌رود که کمتر کسی از آن خبر دارد. مستند ذره‌بین هر شب ساعت 19 روی آنتن خواهد رفت.

مسابقه رکورد، مسابقه صندوقچه و ملاقات ملی هم از برنامه‌های دیگر گروه اجتماعی است. همچنین ویژه‌برنامه تحویل سال هم مربوط به این گروه است که ساعت 30‌/‌1 بامداد دوشنبه 1‌/‌1‌/‌90 پخش خواهد شد.

در گروه ورزش این شبکه نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است. بر فراز آسیا، گزارش ورزشی، فوتبال برتر و نوای پهلوانی از جمله برنامه‌های این گروه است که در این ایام پخش خواهد شد. اما شاید پرخاطره‌ترین برنامه این گروه مردان آهنین باشد که در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای آماده شده و قرار است از یکشنبه 29‌/‌12‌/‌89 ساعت 20 پخش شود.

در این مسابقه 24 ورزشکار در 3 مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی به رقابت می‌پردازند.

گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه 3 سیما هم برنامه راهیان نور و سمت خدا را در این ایام پخش خواهد کرد. راهیان نور در 15 قسمت 15 دقیقه‌ای به حرکت راهیان نور می‌پردازد که هرساله از 15 اسفند آغاز می‌شود. این برنامه ساعت 30‌/‌14 پخش می‌شود. سمت خدا هم با موضوعاتی مانند دین و خانواده و دین و زندگی هرروز ساعت 30‌/‌13 پخش خواهد شد.


ورزش، فشار خون را کاهش می دهد

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/21:: 11:26 صبح

اگر در حین ورزش احساس ناراحتی در قفسه سینه ، بازوها یا سرگیجه کردید، سریع آن را متوقف کنید
ورزش، فشار خون را کاهش می دهد

هوای خوب و دلپذیر روزهای آخر اسفند و آغاز بهار مشوق خوبی برای شروع ورزش و فعالیت‌های بدنی بیشتر است، بخصوص برای کسانی که با مشکلاتی نظیر فشار خون و چاقی مواجه هستند.

فشار خون بالا یکی از بیماری‌های رایج این روزگار است که هر روزه افراد بیشتری را درگیر می‌کند. همین مشکل احتمال بروز سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را نیز افزایش می‌دهد. چنانچه شما هم با یکی از این موارد درگیر هستید و می‌خواهید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم را نباید نادیده بگیرید. در ضمن چنانچه از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده استفاده می‌کنید، بدانید ورزش به اثربخشی بهتر آنها کمک خواهد کرد.


البته به یاد داشته باشید ورزش نباید برای شما خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. به همین دلیل بهتر است فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش بوده و موجب سرگرم شدن و ایجاد رضایت روحی شما بشوند. به‌این ترتیب می‌توانید حداقل روزی 30 دقیقه مشغول ورزش شوید و از فواید آن بهره ببرید. پس از هر فرصتی در طول روز برای ورزش کردن استفاده کنید.

هرچند برخی افراد با عضو شدن در یک باشگاه ورزشی فعالیت خود را افزایش می‌‌دهند؛ اما این شرطی لازم برای شروع و تداوم ورزش نیست. شما فقط باید بخواهید و اراده‌ای قوی را پشتوانه فعالیت‌های خود کنید.

ورزش و سلامت قلب

ورزش‌های هوازی و مقاومتی به تقویت قلب کمک می‌کنند و می‌توانند در حفظ سلامت شما موثر باشند. یکی از دلایل مهم همین است؛ ورزش با کاهش فشار خون می‌تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند. ورزش‌های مقاومتی با کاهش فشار خون و چربی و همچنین افزایش حجم عضلانی و متابولیسم می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. علاوه بر‌این موارد، ورزش در کاهش وزن هم موثر بوده و از این راه به حفظ سلامت افراد کمک می‌کند.

تحمل گرما در ورزش

ورزش‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند نیز به کاهش فشار خون کمک کرده و می‌توانند برای سلامت شما مفید باشند. اما برخی افراد نمی‌توانند گرمای ناشی از ورزش را تحمل کنند و به همین دلیل از این کار اجتناب می‌کنند. این بهانه خوبی برای کنار گذاشتن ورزش نیست. اگر شما هم از این گروه افراد هستید، شنا را امتحان کنید. 30 دقیقه شنا کردن می‌تواند به شل شدن عروق خونی کمک کرده و فشار خون را کاهش دهد.

چقدر ورزش کافی است؟

اگر فشار خون شما فقط کمی افزایش یافته است، 30 دقیقه پیاده‌روی سریع می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند. اما چنانچه شما با تشخیص پزشک داروهای مربوط به فشار خون را مصرف می‌کنید، 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ـ به حدی که بتواند ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث عرق کردن بدن شود ـ می‌تواند به تاثیر بیشتر داروها کمک کند. در صورتی که هیچ‌یک از این مشکلات را ندارید، فعالیت بدنی می‌تواند همیشه شما را در وضعیتی طبیعی و سالم حفظ کند.

اما اگر مدت زمانی است که ورزش نکرده‌اید و به این کار عادت ندارید، باید فعالیت‌های ورزشی را آرام و آهسته شروع کنید. پس از مدتی تمرین و در صورتی که با مشکل خاصی مواجه نشدید، می‌توانید بتدریج مدت زمان ورزش را افزایش دهید. به عنوان مثال می‌توان با 10 تا 15 دقیقه ورزش لذتبخش شروع کرد و هر چند روز این زمان را کمی افزایش داد تا حداقل به روزی 30 دقیقه برسد. این نکته را هم همیشه به یاد داشته باشید که با سرعتی مناسب خودتان ورزش کنید. بخصوص در روزهای اول، ورزش‌هایی مانند یوگا، دوچرخه‌سواری تفریحی، قدم زدن یا شنا کردن با سرعتی آرام را انتخاب کرده و به آرامی شدت و مدت آنها را بیشتر کنید. البته برای رسیدن به هدف، باید مطمئن شوید که ورزش با برنامه کاری شما نیز هماهنگ است؛ چرا که رها کردن ورزش در میانه راه، تمام تلاش شما و وقتی را که صرف کرده‌اید از بین می‌برد. همچنین در روزهای شلوغ می‌توانید، ورزش‌ها و فعالیت‌های سبکی را انتخاب کنید. با همین فعالیت‌های ساده و کوتاه مدت می‌توانید سلامت قلب خود را حفظ کنید.علاوه بر این موارد، فراموش نکنید که گرم کردن بدن قبل از ورزش و سرد کردن پس از آن نیز برای افراد مبتلا به فشار خون اهمیتی ویژه دارد. این فعالیت‌ها به شما اجازه می‌دهد ضربان قلبتان آرام و بتدریج با ورزش هماهنگ شود.

ورزش و داروها

مصرف برخی از داروها می‌تواند سبب کاهش ضربان قلب و آهسته شدن آن شود. در صورتی که از چنین داروهایی استفاده می‌کنید، بهترین کار مشورت با پزشک است تا از میزان ورزش مناسب برای خود آگاه شوید. همچنین به خاطر داشته باشید که نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید چندان مهم نیست، بلکه باید محدودیت‌های خود را درست بشناسید. اگر ورزش و فعالیتی به شما صدمه می‌زند و احساس ناراحتی در قفسه سینه، بازوها یا گلو دارید یا باعث سرگیجه شما می‌شود، سریع آن را متوقف کنید.

همچنین بهتر است قبل از شروع ورزشی خاص با پزشک خود مشورت کنید.


ضیافت شبکه 2 برای ایام نوروز

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/21:: 11:24 صبح

ضیافت شبکه 2 برای ایام نوروز

ضیافت شبکه 2 برای ایام نوروز

با نزدیک شدن به آخر سال همه شبکه‌ها تلاش می‌کنند آثار متنوع و درخوری را برای پخش در ایام نوروز تدارک ببینند. شبکه 2 سیما با اعلام تمام برنامه‌های نوروزی خود، یکی از پیشقراولان اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های نوروزی، در میان شبکه‌ها بود.

براساس گزارش روابط عمومی شبکه 2 سیما، گروه‌های مختلف برنامه‌سازی این شبکه مثل واحد تامین برنامه، کودک و نوجوان، فیلم و سریال، گروه اجتماعی، سیاسی، مستند و معارف، برنامه‌های مختلف خود را برای پخش در این ایام معرفی کرده‌اند.

جشنواره فیلم‌های نوروزی

در واحد تامین برنامه، فیلم‌های مختلفی برای پخش در نظر گرفته شده است که برخی از آنها از جمله مطرح‌ترین فیلم‌های پویانمایی سال‌های اخیر بوده‌اند. فیلم‌هایی مثل «داستان اسباب‌بازی3» یا «اژدها تونو چطور آموزش بدین؟» از این جمله‌اند.

قرار است فیلم‌های یک اتفاق به ظاهر ساده (سه‌شنبه 24 اسفند ـ ساعت 13)، رابین هود (سه‌شنبه 24 اسفند ـ 30/14)، میمون‌های فضایی (سه‌شنبه 24 اسفند ـ 30/15)، داستان اسباب‌بازی 3 (سه‌شنبه 24 اسفند ـ 17)، اژدها تونو چطور آموزش بدین (سه‌شنبه 24 اسفند ـ 19)، میراث پردردسر (چهارشنبه 25 اسفند ـ 30/17)، خرگوش مخملی (پنجشنبه 26 اسفند ـ 30/17)، دم زری (جمعه 27 اسفند ـ 30/17)، شهر در دست بچه‌ها (شنبه 28 اسفند ـ 30/17)، ایکچان توبوکو (یکشنبه 29 اسفند ـ 30/17)، چه کسی برای عید می‌آید؟ (اول فروردین ـ 30/17)، قلمرو حیوانات (2 فروردین ـ 30/17) ویکی و مردان پرزو(3 فروردین ـ 30/17)، همنشین (4 فروردین ـ 30/17)، مرد نفرت‌‌انگیز (5 فروردین ـ 30/17)، سرخپوست (6 فروردین ـ 30/17)، سیب، سنجد، سمنو (7 فروردین ـ 30/17)، دلاوران کوچک (8 فروردین ـ 30/17)، آلبرت دوست نامرئی من (9 فروردین ـ 30‌/‌17)‌، هاچ زنبور عسل (10 فروردین ـ 30‌/‌17)‌، فوتبالیست‌های بازیگوش (11 فروردین ـ 30‌/‌17)‌، جامانده (12 فروردین ـ 30‌/‌17)‌ و ماجراهای سامی دور دنیا در پنجاه سال (13 فروردین ـ 30‌/‌17)‌ از این شبکه پخش می‌شوند.

همچنین قرار است برنامه «مستند 2» تازه‌ترین مستندهای جهان را به آنتن پخش بسپارد. مستندهایی همچون فیل‌های فراموش نشدنی، انتهای آفریقا، زندگی زیر ستارگان شمالی، دوقلوهای همسان، رفتارشناسی پدران، استرالیا سرزمین طوطی‌ها، ماجراجویی در یوکان، آخرین شیر ماده، بچه‌ها و مشکل ریاضی، نگاهی به زندگی مرغ خانگی، آفریقا سرزمین گمشده، کودکان مصرف‌کننده، صخره‌های مرجانی و تماشای ابرها به ترتیب از 26 اسفند تا 13 فروردین به آنتن پخش سپرده می‌شوند.

پهلوانان با کلاه قرمزی می‌آیند

گروه کودک و نوجوان شبکه2، ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبان این شبکه آماده کرده است. در بخش تولیدات داخلی، برنامه‌های «پهلوانان» کاری از مرکز پویانمایی صبا در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای، «مجموعه کلاه قرمزی» در 16 قسمت 40 دقیقه‌ای، «فیتیله عیدا تعطیله» در 13 قسمت 60 دقیقه‌ای، سریال «شیب تند» در 18 قسمت 25 دقیقه‌ای، «ماموریت حساس» در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای، «شادونه در سرزمین دونه‌ها» در 15 قسمت 60 دقیقه‌ای و «سریال امروز، فردا» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای پخش می شود.

در بخش تولیدات خارجی نیز مجموعه‌های انیمیشن «موطلایی سه خرس» با مدت زمان 10 دقیقه، «تینگا تینگا» با مدت زمان 10 دقیقه، «محله آرام» 5 دقیقه، «ماجراهای طولانی ماتر» یک دقیقه، «بوفالوی قهرمان» 17 تا 20 دقیقه، «پنگوئن‌های زبل» 11 دقیقه، «تام و جری جدید» 5 دقیقه و «تیمی تایمز» 10 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.

تمامی برنامه‌های شبکه کودک به صورت روزانه روی آنتن می‌رود که از آن میان، برنامه تولیدی «فیتیله عیدا تعطیله» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید قناد هر روز از ساعت 9 صبح تا 11 پخش می‌شود. «شادونه در سرزمین دونه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی‌اکبر ذاکری هم از ساعت 11 صبح به مدت یک ساعت پخش می‌شود. سریال «شیب تند» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی و کارگردانی محمد حسن‌زاده با نگاهی به زندگی نوجوانان، مسائل و مشکلات دوران نوجوانی را بررسی می‌کند که رابعه اسکویی، سوسن پرور و حسین رفیعی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این مجموعه نیز هر روز ساعت 13 پخش می‌شود.

سریال «امروز، فردا» به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی حسین قناعت هم داستان زندگی پسر خردسالی را به تصویر می‌کشد که در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که خانواده‌اش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، انشایی را به نگارش درمی‌آورد.

این سریال نیز هر روز ساعت 30/23 پخش خواهد شد و در نهایت سریال «کلاه قرمزی» که سریال محبوب بسیاری از مخاطبان است، به تهیه‌کنندگی حمید مدرسی و کارگردانی ایرج طهماسب هر شب ساعت 20 از این شبکه پخش و روز بعد ساعت 14 تکرار خواهد شد.

برنامه‌های خارجی نیز بین برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی گروه کودک و نوجوان برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

گوهر خیراندیش با بچه‌ها نگاه می‌کند

گروه فیلم و سریال شبکه 2 با تولید 2 سریال و چند تله‌فیلم برای پخش در ایام نوروز به استقبال بهار می‌رود.

سریال «بچه‌ها نگاه می‌کنند» به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای و با بازی نقش‌آفرینانی چون گوهر خیراندیش، میرطاهر مظلومی، سیدعلی صالحی، شبنم مقدمی، علی مردانه و آتیلا پسیانی تهیه شده که با بررسی تأثیر روابط افراد در زندگی اجتماعی در نوروز 90 از این شبکه پخش می شود.

این سریال هر روز 45/21 پخش و روز بعد ساعت 35/2 بامداد تکرار می‌شود.

سریال «نامه‌های بالدار» به کارگردانی امیرفیضی و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی با بازی نصرالله رادش، فرهاد بشارتی، محمود جعفری و علیرضا مظفری در 15 قسمت با روایتی از سفر به گذشته‌های دور در ایام نوروز میهمان خانه‌ها می‌شود.

این سریال هر روز ساعت 12 ظهر پخش و روز بعد ساعت 30/16 تکرار می‌شود.

صندلی داغ در شبکه 2

«هفت سین 90»، «سرزمین ملائک» و «صندلی داغ» از برنامه‌های گروه اجتماعی شبکه 2 هستند که در ایام نوروز روی آنتن می‌روند.

ویژه برنامه «هفت‌سین 90» که پخش آن در لحظات قبل از سال تحویل است در 2 بخش زنده و تولیدی آئین‌های سنتی و محلی اقوام ایرانی را بررسی می‌کند. این برنامه 2 ساعت پیش از تحویل سال روی آنتن می‌رود و پخش آن تا 6 ساعت بعد از آن ادامه خواهد داشت. تهیه‌کننده این برنامه سیداحمد کلانتری است.

«سرزمین ملائک» عنوان ویژه‌برنامه‌ای دیگر از گروه اجتماعی این شبکه است که به تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی‌فر در ایام نوروز به معرفی تازه‌ترین کتب در گروه سنی کودک و نوجوان می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت 17 پخش می‌شود.

همچنین برنامه «صندلی داغ» نیز به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی با حضور مهمانانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی و ورزشی آغاز سال نو را به جشن می‌نشیند.

این برنامه در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای هر شب ساعت 50/22 روی آنتن می‌رود.

مجله 30 یا سی، خوان نوروزی و ...

«خوان نوروزی» از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه 2 سیماست که در گروه مستند این شبکه به تهیه‌کنندگی مرتضی ندایی ساخته شده و سنت‌های دیرینه سفره آرایی «هفت سین» که به نشان عدد مقدس 7 بوده و از دیرباز در ایران زمین باب شده را بررسی می‌کند.

این برنامه در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای هر روز ساعت 30/8 صبح پخش خواهد شد.

گروه سیاسی شبکه 2 سیما نیز برنامه‌های «مجله 30 یا سی»، «هفت‌سین 30 یا سی» و «روز جمهوری اسلامی» را برای پخش در این ایام آماده کرده است.

برنامه «مجله 30 یا سی» در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای با اجرای سهیل جدی و امیر عباسیان وقایع سیاسی سال 89 را برای کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه هر روز ساعت 15 پخش خواهد شد. تهیه‌کننده این برنامه وحید نهضت است.

برنامه «هفت سین 30 یا سی» نیز که پیش از این با نام «جهان در سال 89» معرفی شده بود نیز به تهیه‌کنندگی وحید نهضت و با اجرای سهیل جدی و امیر عباسیان و در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای، هر روز ساعت 8 صبح پخش خواهد شد.

برنامه «روز جمهوری اسلامی» نیز به تهیه‌کنندگی علی تاجیک به مناسبت 12 فروردین که با روز جمهوری اسلامی است از این شبکه پخش خواهد شد.

گروه معارف نیز با پخش برنامه‌های «ذکر محبوب»، «آب و آئینه» و «جاودانه ها» نوروز را به جشن می‌نشیند. این برنامه‌ها با مدت زمان کوتاه، مابین برنامه‌های این شبکه پخش خواهد شد.


سونامی در ژاپن صدها قربانی گرفت

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/21:: 11:23 صبح

سونامی در ژاپن صد‌ها قربانی گرفت

پیش‌بینی می‌شود وقوع این سونامی ‌موجب مفقود شدن هزاران نفر شده باشد
سونامی در ژاپن صد‌ها قربانی گرفت

وقوع یک سونامی با قدرت 9/8 ریشتر در سواحل شمال شرقی ژاپن روز گذشته صد‌‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، و موجب هراس کشورهای منطقه شد و هر لحظه بر تعداد قربانیان افزوده می شود.

ایسنا به نقل از رسانه‌های دولتی ژاپن گزارش داد‌ زمین‌لرزه 9/8 ریشتری دیروز ساعت 46/14 به وقت محلی و در عمق 10 کیلومتری از بستر دریا به وقوع پیوسته و مرکز آن هم در 125 کیلومتری ساحل شرقی این کشور اعلام شده است.

در مرکز شهر «توکیو» پایتخت هم بسیاری از منازل و ساختمان‌های بلند و آسمانخراش‌ها به شدت لرزید و باعث ترس و وحشت مردم شد، ‌به طوری که مردم برای حفظ جانشان به خیابان‌ها پناه آوردند.

موسسه لرزه‌نگاری ژاپن در گزارشی اعلام کرد که پس‌لرزه‌هایی در امتداد زمین‌لرزه اصلی به وقوع پیوست که قوی‌ترین آنها 3/7 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین قدرت داشت.

موسسه لرزه‌نگاری دانشکده ژئوفیزیک ژاپن اعلام کرد که این زمین‌لرزه قدرتمند سواحل شمال شرقی این کشور را لرزاند و باعث وقوع سونامی شدیدی شد که طی آن بسیاری از منازل و سازه‌های واقع در منطقه زلزله‌زده بشدت تخریب شد.در پی این زلزله‌ امواج سونامی تا 10 متر ارتفاع داشتند و امواجی با ارتفاع 50 سانتی‌متر هم در ناحیه ساحلی استان «میاگی» دیده شد.

این سونامی باعث شد تا برخی از خانه های واقع در شهر «اوناهاما» در استان «فوکوشیما» به طور کامل با برخورد امواج منهدم شوند.مرکز سونامی اقیانوس آرام در این باره اعلام کرد که این سونامی اثراتی شدید بر کشورهایی چون روسیه، جزایر مارکوس و منطقه ماریاناس شمالی برجای خواهد گذاشت.این احتمال هم وجود دارد که این سونامی در گوآم، تایوان، فیلیپین، اندونزی و هاوایی هم به وقوع بپیوندد.

‌صد‌ها کشته

مقامات سازمان حوادث غیرمترقبه ژاپن از کشته شدن صدهانفر در پی وقوع سونامی ناشی از زمین‌لرزه 9/8 ریشتری در این کشور خبر دادند.

براساس گزارش سازمان حوادث غیرمترقبه ژاپن، سونامی با امواج بلند سواحل شرقی این کشور را در هم کوبید و باعث تخریب صدها واحد مسکونی شد.

در گزارش این سازمان که در خبرگزاری آسوشیتدپرس هم منتشر شد،‌ آمده است که زمین لرزه 9/8 ریشتری دیروز، 19 پس‌لرزه داشت که بزرگترین آنها 2/7 ریشتر قدرت داشته است. علاوه براین، این پس‌لرزه‌ها تا شعاع دو هزار و 100 کیلومتری سواحل شرقی ژاپن را دربرگرفت و باعث قطعی گسترده برق و وقوع حریق در کارخانه تولید مواد شیمیایی در «ایچی‌کاوا» در نزدیکی «توکیو» پایتخت شد.

نائوتو کان، نخست‌وزیر این کشور در این باره گفت: زمین‌لرزه خسارات زیادی در مناطق شمالی و شرقی این کشور برجای گذاشت و تاکنون صدها نفر نیز کشته شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از قایق‌های ماهیگیری به دلیل وقوع سونامی 10 متری غرق شده‌اند. علاوه براین، امواج سونامی از سیل‌بندها عبور کرده و باعث تخریب جاده‌های منتهی به سواحل شده است.

امواج سهمگین سونامی غرش‌کنان هرچیزی را که در سر راه آن قرار داشت با خود برد و بسیاری از خانه‌ها به دلیل ترکیدن لوله‌های گاز دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد که کار اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده آغاز شده است و از بالگردها برای امدادرسانی استفاده می‌کند.آتش‌سوزی بزرگی هم در پالایشگاه نفت «سوسمو» در شهر ایچی کاوا در استان چی‌با در نزدیکی توکیو رخ داده و دود غلیظی فضای آسمان را پر کرده است.

این درحالی است که در استان «میاگی» در شمال شرق ژاپن آتش‌سوزی در یک توربین نیروگاه برق هسته‌ای گزارش شده است.

ژاپن روی خط آتش (زلزله) قرار دارد و 90 درصد از زمین‌لرزه‌های جهان در این کشور رخ می‌دهد.

افزایش تلفات

شبکه تلویزیونی العربیه نیز در ارتباط با سونامی مرگبار ژاپن اعلام کرد: نیروهای امدادی اجساد 200 نفر را که در شمال شرق ژاپن جان باخته بودند، کشف کردند.

خبرگزاری کی‌دو ژاپن هم شامگاه دیروز گزارش داد: یک فروند کشتی مسافربری بر اثر سونامی سواحل ژاپن غرق شد، که هنوز از سرنوشت یکصد مسافر و خدمه آن اطلاعی در دست نیست.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد: یک قطار مسافربری که عازم شهر ایشی‌تو ساکی بود در سواحل ژاپن ناپدید شده است که تلاش برای یافتن مسافران این قطار ادامه دارد.خبرگزاری‌ها در آخرین خبرهای مخابره شده اعلام کردند هر لحظه بر تعداد قربانیان این حادثه افزوده می‌شود.

پیش بینی می شود که هزاران نفر در این حادثه جان باخته باشند.تاکنون شماری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به ژاپن اعلام کرده‌اند.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >



بازدید امروز: 73 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426751
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ