اسفند 89 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

آنهایی که طالب موهای سالم هستند

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:13 صبح

متخصصان پوست و مو تاکید دارند رژیم غذایی نقش بسیار موثری در حفظ سلامت موها ایفا می کند.
موهای هر فرد در حالت طبیعی ماهیانه 3 تا 5/3 سانتیمتر رشد می کند و کلید اصلی رشد موی جدید، پوست و یا رشد ناخن ها منوط به تغذیه صحیح و سالم است. اگر تغذیه شما سالم باشد، سلول های سالم و قوی تری در سراسر بدن تولید خواهد شد.
رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می تواند کیفیت مو را به طور آشکار تحت تاثیر قرار دهد.
متخصصان فهرستی از 9 ماده غذایی عنوان کرده اند که موجب افزایش و تقویت رشد موها می شوند. این مواد غذایی عبارتند از:
- ماهی سالمون (آزاد): این غذای دریایی سرشار از اسیدچرب امگا 3، پروتئین، ویتامین ب12 و آهن است. اسید چرب امگا 3 برای سلامت پوست سر مفید و ضروری است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر و ریزش مو می شود.
- سبزیجات با برگ های سبز تیره: اسفناج، بروکلی و برگ چغندر سرشار از ویتامین های آ و ث هستند که بدن به منظور ساختن چربی پوست به آنها نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می کند. به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم هستند.
- حبوبات شامل لوبیا، عدس، نخود: این مواد غذایی نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می شود که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید هستند.
- آجیل یا مغزهای گیاهی: این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم هستند. این مواد سرشار از سلنیوم هستند که برای سلامت پوست سر مفید است. مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسیدچرب امگا 3) است که حالت مو را بهبود می بخشد. آجیل همچنین سرشار از روی است. گفته می شود که کمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می شود.
- گوشت مرغ و بوقلمون: این مواد سرشار از پروتئین هستند که بالطبع سلامت مو را تضمین می کند. کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو می شود و کمبود شدید آن نتیجه ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد. این مواد همچنین حاوی آهن هستند.
- تخم مرغ: سرشار از پروتئین است. همچنین بیوتین و ویتامین ب12 نیز به مقدار فراوان در آن یافت می شود.
- غلات سبوس دار: این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین های گروه ب هستند. همچنین انرژی را ارتقا می بخشند. بنابراین خوراک خوبی به خصوص در بعدازظهرها محسوب می شوند.
- لبنیات کم چرب: این دسته از مواد به خصوص ماست و شیر کم چرب سرشار از کلسیم هستند که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو می باشد.
- هویج: هویج بهترین منبع ویتامین آ بوده و برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است.
پزشکان تاکید دارند که رژیم غذایی آشفته و نابسامان و غیرمغذی و همچنین کاهش وزن ناگهانی سلامت موها را به خطر انداخته و حتی می تواند موجب ریزش مو شود.


9 ماده غذایی چربی سوز

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:12 صبح

گر نمی خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن کم کنید می توانید این 9 ماده غذایی را خریداری و یخچال تان را با آن پر کنید. اما فراموش نکنید اینها موادغذایی جادویی لاغرکننده نیستند بلکه می توانید آنها را جایگزین سایر موادغذایی روزانه تان کنید تا کالری کمتری دریافت کنید و وزنتان را پایین بیاورید. اگر می خواهید سریع و راحت وزن کم کنید این فهرست غذایی کمک کننده است.
1. آب
آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به کاهش سریع تر وزنتان کمک می کند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابولیسم بدن 30درصد افزایش می یابد: درضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیرکننده است.
2. چای سبز
به جای اینکه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل کافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. این نوشیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی- عروقی را می گیرد.
3. سالاد روز
خوردن سالاد و سبزیجات قبل از غذا، روشی بسیار سالم و لذت بخش برای کنترل اشتها و کاهش وزن است.
4. شیر
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده کلسیم به کاهش وزن کمک می کند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نکته را مدنظر بگیرید که لبنیات کم چرب تهیه کنید.
5. سوپ
سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه pennstate افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند 100 کالری کمتر در روز مصرف می کنند و وزن کم می کنند.
6. غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری را القا می کنند. درحالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب موادغذایی را افزایش می دهند.
7. گوشت مرغ
تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی وافزایش بافت ماهیچه ای کمک کند. مصرف85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120کالری، 26 گرم پروتئین و یک گرم چربی است.
8. میوه و سبزیجات تازه
فیبرهای محلول و غیرمحلول درکنار مصرف آب، می تواند به سوختن چربی ها کمک کند.
9. گریپ فروت
تمامی منابع ویتامینC می تواند میزان ترشح انسولین را کاهش دهد و سبب کاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می کنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید. زیرا گاهی این مواد برهم تاثیر منفی می گذارند.


چرا نوزادان آروغ می زنند

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:12 صبح

چرا بچه ها آروغ می زنند؟ شیرخواران هنگام مکیدن شیر هوای زیادی می بلعند و زدن به پشت آنها به خالی شدن این هوا از درون معده کمک می کند. در واقع سیستم گوارش آنها هنوز کامل نشده است و برای تخلیه هوا از معده به کمک والدین نیاز دارند.
اگر فرزند شما زیاد باد گلو دارد شاید به این دلیل باشد که تند و با ولع شیر می خورد و درنتیجه هوای زیادی را همراه با شیر می بلعد.
چگونه به کودکان مان کمک کنیم آروغ بزنند؟ کافی است شیرخواران را سردوش بگیرید و راه تنفسی اش را باز نگه دارید. برای اینکه شیرخوار راحت آروغ بزند باید کمر او کاملا صاف باشد و گردنش تکیه گاه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم پارچه ای روی دوش خود بیندازید زیرا معمولا آروغ زدن با بالا آوردن کمی شیر همراه است.
آیا آروغ نزدن مشکلی پیش می آورد؟ خیر. اگر شیرخوار شما بعد از شیرخوردن آروغ نزد به این معنی است که هوای زیادی در معده اش جمع نشده است. البته بهتر است قبل از خواباندن او بعد از شیرخوردن کمی او را سردوش خود نگه دارید. این کار هم محتاطانه تر است و هم باعث خواب راحت تر او خواهدشد.
چه زمانی شیرخواران آروغ می زنند؟ این موضوع کاملا به فرزند شما بستگی دارد. اکثر شیرخواران بعد از خوردن کامل شیر باد گلو می زنند. برخی نیز وقتی دارند شیر می خورند باد گلو می زنند. البته مادر به راحتی می تواند متوجه این موضوع شود. این کودکان سینه یا سر پستانک را با زبان پس می زنند و سرشان را به نشانه نخواستن شیر کج می کنند. شاید کمی نق بزنند و گریه کنند. دراین حالت کمی صبر کنید. به آرامی فرزندتان را به حالت نشسته بگذارید و سرش را با گذاشتن دست زیر چانه اش بالا بیاورید تا راه تنفسی اش باز شود. می توانید چند ضربه آرام نیز به کمر او بزنید.
آیا شیرخواران یک آروغ می زنند یا چندتا؟ گاهی پیش می آید که بعد از شیرخوردن نوزاد 2تا3 آروغ بزند. این موضوع به سرعت شیرخوردن، وضعیتی که در آن شیرخورده، میزان تکامل دستگاه گوارش و... بستگی دارد.
چگونه متوجه شویم که شیرخوار به دلیل آروغ نزدن ناراحت است؟ مرتبا تکان خوردن، این طرف و آن طرف بردن سر و ناراحت بودن، نگرفتن دوباره سینه یا شیشه می تواند نشانه داشتن بادگلو باشد. دراین شرایط او را بنشانید و با دست گردن او را نگه دارید و چند دقیقه ای صبر کنید.
آیا شیرخواری که از سینه شیر می خورد هم آروغ می زند؟ شیرخوارانی که از سینه شیر می خورند در مقایسه با آن دسته که از شیشه شیر می خورند کمتر بادگلو دارند. در واقع وقتی شیرخواری درست مقابل سینه مادر قرار می گیرد و تمامی یا میزان زیادی از هاله قهوه ای سینه را به داخل دهان می کشد، هوای زیادی وارد معده او نمی شود. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان شیشه های شیر نیز تلاش می کنند سرشیشه های شبیه به سینه مادر بسازند با این حال باز هم شیشه در مقایسه با سینه مادر سبب می شود هوای بیشتر به داخل معده شیرخوار وارد شود.
بعد از اتمام شیرخوردن چه مدت باید صبر کنیم تا شیرخوار آروغ بزند؟
حداکثر 20 دقیقه بعد از پایان شیردهی، بهتر است قبل از این مدت شیرخوار را نخوابانید. بهتر است او را سردوش بگذارید یا اگر واقعا سرتان شلوغ است برای چند دقیقه ای او را به شکم بخوابانید. البته در این حالت باید مراقب او باشید. چرا خواباندن شیرخواری که آروغ نزده اشتباه است؟ شیرخواری که آروغ نزده خوابی پریشان و ناآرام دارد و مدام بیدار می شود. برای اینکه فرزندتان راحت بخوابد کافی است چند دقیقه بعد از اتمام شیردهی او را نوازش کنید یا تکانش دهید تا درنهایت بادگلو بزند و آرام بخوابد.


کودکم قد نمی کشد

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:12 صبح

اولین تحقیقات کمبود عنصر روی در انسان مربوط به اواخر دهه 1950 است که نشان داد تاخیر در رشد، ضایعات پوستی و نارسایی بلوغ در نوجوانان پسر ایرانی و مصری مربوط به کمبود روی است.
به گزارش سلامت نیوز مقدار روی در بدن 5/1 تا 5/2 گرم است که بیشتر آن درعضلات، استخوان ها و کبد جمع می شود و مقداری هم در ناخن و پوست و مو یافت می شود.
عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است که مکمل «روی» تأثیر مثبتی بر رشد کودکان دچار کوتاه قدی تغذیه ای داشته است. کمبود روی یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کشور ما به شمار می رود. تمام گروه های سنی از جمله کودکان زیر شش سال، نوجوانان دختر و پسر 20-14 ساله و همچنین زنان باردار از کمبود «روی» رنج می برند. کمبود روی علاوه بر کاهش سرعت رشد در کودکان با تغییراتی در حس بویایی و چشایی همراه است و سبب بی اشتهایی و کاهش وزن می شود.
تاخیر در بلوغ جنسی از دیگر عوارض کمبود روی به شمار می رود. کمبود روی در دوران بارداری می تواند عوارضی همچون سقط جنین، نقص عضو مادرزادی، وزن کم در زمان تولد و زایمان دیر یا زودهنگام را در پی داشته باشد.
¤ منابع غذایی روی
سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و کشاورزی میزان نیاز روزانه روی هر فرد را 5/5 گرم اعلام کرده است. اکنون ببینیم روی در کجاها یافت می شود: «روی» در تمام مواد غذایی حیوانی و گیاهی که منبع خوب پروتئین هستند، وجود دارد.
¤ منابع غنی روی عبارتند از:
صدف، جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز (گوشت مرغ و ماهی هم حاوی روی هستند، اما میزان روی در گوشت قرمز بیشتر است) و تخم مرغ، اما حبوباتی مانند لوبیا و عدس، غلات سبوس دار، شیر و مواد لبنی و انواع مغزها نظیر بادام زمینی، گردو، بادام و فندق نیز حاوی عنصر روی هستند، اما به طور کلی قابلیت جذب روی از منابع حیوانی بیشتر از منابع گیاهی است. گفته می شود قابلیت جذب روی از گوشت چهار برابر غلات است. میزان جذب روی بسته به وضعیت روی فرد از 15 تا 40 درصد متفاوت است.
¤ عوامل کاهش دهنده جذب روی
اگر مس و کادمیوم رقیب اصلی جذب روی به حساب می آیند ولو اینکه اثر خود روی را دارند، دریافت بالای آهن و کلیسم جذب روی را کاهش می دهد. جذب روی ممکن است که توسط گلوکز، لاکتوز و یا پروتئین سویا که به تنهایی و یا همراه با گوشت مصرف شود، افزایش یابد.
روی موجود در شیر مادر مانند آهن در مقایسه با شیرگاو از قابلیت جذب بالاتری برخوردار است و این هم شاید خبر خوشی باشد برای مادرانی که فرزندشان شیر آنها را می خورد! روی دیگر سکه مصرف روی برای بزرگسالان است به طوری که گفته می شود مصرف طولانی مدت مکمل روی به مقدار بیشتر از 15 میلی گرم در روز توصیه می شود.


کودکم قد نمی کشد

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:10 صبح

اولین تحقیقات کمبود عنصر روی در انسان مربوط به اواخر دهه 1950 است که نشان داد تاخیر در رشد، ضایعات پوستی و نارسایی بلوغ در نوجوانان پسر ایرانی و مصری مربوط به کمبود روی است.
به گزارش سلامت نیوز مقدار روی در بدن 5/1 تا 5/2 گرم است که بیشتر آن درعضلات، استخوان ها و کبد جمع می شود و مقداری هم در ناخن و پوست و مو یافت می شود.
عنصر روی اساساً به سوخت و ساز مرتبط است. دیده شده است که مکمل «روی» تأثیر مثبتی بر رشد کودکان دچار کوتاه قدی تغذیه ای داشته است. کمبود روی یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کشور ما به شمار می رود. تمام گروه های سنی از جمله کودکان زیر شش سال، نوجوانان دختر و پسر 20-14 ساله و همچنین زنان باردار از کمبود «روی» رنج می برند. کمبود روی علاوه بر کاهش سرعت رشد در کودکان با تغییراتی در حس بویایی و چشایی همراه است و سبب بی اشتهایی و کاهش وزن می شود.
تاخیر در بلوغ جنسی از دیگر عوارض کمبود روی به شمار می رود. کمبود روی در دوران بارداری می تواند عوارضی همچون سقط جنین، نقص عضو مادرزادی، وزن کم در زمان تولد و زایمان دیر یا زودهنگام را در پی داشته باشد.
¤ منابع غذایی روی
سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و کشاورزی میزان نیاز روزانه روی هر فرد را 5/5 گرم اعلام کرده است. اکنون ببینیم روی در کجاها یافت می شود: «روی» در تمام مواد غذایی حیوانی و گیاهی که منبع خوب پروتئین هستند، وجود دارد.
¤ منابع غنی روی عبارتند از:
صدف، جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز (گوشت مرغ و ماهی هم حاوی روی هستند، اما میزان روی در گوشت قرمز بیشتر است) و تخم مرغ، اما حبوباتی مانند لوبیا و عدس، غلات سبوس دار، شیر و مواد لبنی و انواع مغزها نظیر بادام زمینی، گردو، بادام و فندق نیز حاوی عنصر روی هستند، اما به طور کلی قابلیت جذب روی از منابع حیوانی بیشتر از منابع گیاهی است. گفته می شود قابلیت جذب روی از گوشت چهار برابر غلات است. میزان جذب روی بسته به وضعیت روی فرد از 15 تا 40 درصد متفاوت است.
¤ عوامل کاهش دهنده جذب روی
اگر مس و کادمیوم رقیب اصلی جذب روی به حساب می آیند ولو اینکه اثر خود روی را دارند، دریافت بالای آهن و کلیسم جذب روی را کاهش می دهد. جذب روی ممکن است که توسط گلوکز، لاکتوز و یا پروتئین سویا که به تنهایی و یا همراه با گوشت مصرف شود، افزایش یابد.
روی موجود در شیر مادر مانند آهن در مقایسه با شیرگاو از قابلیت جذب بالاتری برخوردار است و این هم شاید خبر خوشی باشد برای مادرانی که فرزندشان شیر آنها را می خورد! روی دیگر سکه مصرف روی برای بزرگسالان است به طوری که گفته می شود مصرف طولانی مدت مکمل روی به مقدار بیشتر از 15 میلی گرم در روز توصیه می شود.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 68 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425631
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ