مرداد 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

نگاهی به قیمت انواع خودروها در بازار روند گرانی خودروها ادامه د

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/31:: 4:35 عصر

پژو 206 هم‌چنان روند گرانی و دو مدل پرایدی که با توقف شماره‌گذاری مواجه شده‌اند، تقریبا در بازار نایاب هستند.


به گزارش ایسنا، پژو 206 تیپ دو این هفته در بازار تهران باز هم 200 هزار تومان گران‌تر شد و به قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

پژو 206 تیپ پنج، 17 میلیون تومان قیمت خورد و مدل تیپ شش آن با دنده اتوماتیک در حالی که در بازار کم‌یاب شده است، 20 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

پژو 206، اس دی مدل V8 به قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان بود و مدل V9 در حدود 19 میلیون و 300 هزار تومان فروخته شد و V20 نیز در حدود 15 میلیون و 250 هزار تومان قیمت داشت.

در بازار همچنین انواع پراید از قبیل سایپا 111 که با مشکل شماره‌گذاری مواجه شده، در حدود 700 هزار تومان گران شده است و قیمت آن به 9 میلیون و 700 هزار تومان برای مدل فول‌آپشن رسیده است.

اما سایپا 141 دیگر محصول سایپا که شماره‌گذاری آن متوقف است، این هفته در بازار حضور نداشت.

سایپا 131 فول‌آپشن هشت میلیون و 500 هزار تومان و مدل نیمه فول‌آپشن آن هشت میلیون و 100 هزار تومان قیمت داشت. سایپا 132 این هفته در بازار تهران هشت میلیون و 650 هزار تومان برای مدل فول‌آپشن و هشت میلیون و 350 هزار تومان برای مدل نیمه فول قیمت خورد.

همچنین سمند ال ایکس مجهز به سیستم مولتی‌پکلس تک‌سوز 15 میلیون و 600 هزار تومان و مدل دوگانه‌سوز آن 15 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش ‌شدند.

پژو 405 تک‌سوز با کیسه هوای راننده این هفته در بازار تهران 13 میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد و مدل دوگانه‌سوز آن با اختلاف قیمت یک میلیون تومانی 14‌ میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

پژو پارس اما نسبت به هفته‌ گذشته 400 هزار تومان گران‌تر شده؛ به طوری که مدل تک‌سوز این خودرو 18 میلیون و 300 هزار تومان و مدل دوگانه‌سوز آن 18 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد.

پژو 207 دنده دستی نیز 19 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت مدل دنده اتوماتیک آن در بازار 21 میلیون و 800 هزار تومان است.

روآ - ارزان‌ترین محصول ایران خودرو - هم این هفته در بازار تهران 9 میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد.

قیمت تندر90 مدل E1 محصول پارس خودرو 14 میلیون و 800 هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته 300 هزار تومان گران شده است. مدل E2 این خودرو و هم در بازار تهران 16 میلیون تومان قیمت داشت که نسبت به هفته‌ گذشته 300 هزار تومان گران‌تر شده است. محصولات ایران خودرویی آن نیز هم‌چنان 200 هزار تومان ارزان‌تر در بازار تهران به فروش می‌رسند.

تیبا محصول تازه وارد سایپا به بازار 11 میلیون تومان خرید و فروش می شود. ریو دنده دستی 15 میلیون تومان و مدل اتوماتیک آن 16 میلیون تومان قیمت دارد. مگان دنده اتوماتیک نیز 35 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.


نگاهی به زندگی معمر قذافی

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/31:: 4:32 عصر

 

با تنگ تر شدن حلقه محاصره مقر معمر قذافی و نزدیک شدن پایان عمر سیاسی او نگاهی کوتاه داریم به زندگی و حکومت 42 ساله وی برلیبی. در هر حال ، معمر قذافی نیز علی رغم دوران طولانی حکومتش نتوانست با عزت و احترام کناره گیری کرده و سرنوشت او مانند سایر دیکتاتورهایی است که عقل خود را تسلیم شهوت قدرت کرده و با خفت رژیمشان واژگون شد. او نیز از سرنوشت همپالکی هایش عبرت نگرفت ،شاید بقیه دیکتاتورها دستکم لحظه ای به آخر و عاقبت قذافی، مبارک ، بن علی ،علی عبدالله صالح و... بیاندیشند تا دچار سرنوشت آنها نشوند.


به گزارش خبرگزاری ها، معمر محمد عبدالسلام ابو منیار القذافی از قبیله القذاذفه در روز 7 ژوئن سال 1942 در روستایی به نام جهنم در یک خیمه بدوی در صحرای سرت لیبی به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رساند و سپس به شهر سبها در جنوب لیبی رفت ‌و پس از ازدواج با همسر اولش و به دنیا آمدن محمد قذافی از وی جدا شد.

معمر قذافی در سال 1965 به ارتش پیوست و در سن 27 سالگی توانست به همراه گروهى از افسران لیبى، ادریس اول پادشاه لیبى را طى کودتاى بدون خونریزى از قدرت برکنار کند و به رژیم سلطنت در کشورش پایان دهد.

وی بعدها نام کودتایش را انقلاب فاتح نهاد.

فذافی صاحب رکورد طولانی ترین دوران حکومت در لیبی در بیش از 5 قرن اخیر است؛ تا جایی که از سال 1551 میلادی یعنی از زمان حکومت عثمانی تاکنون کسی به اندازه حاکمیت او در راس قدرت در لیبی قرار نداشت.

وی در سالهای1969 تا 1977 رئیس شورای فرماندهی انقلاب را بر عهده داشت.

در سال 1976 کتاب معروفش را که به کتاب سبز شهره است منتشر کرد و در آن از آنچه که دکترین سوم جهان خواند سخن گفت.

مقصود قذافی از دکترین سوم جهان نظریه ای فراتر از مارکسیسم و نظام سرمایه داری ( فئودالیسم) است.

او برای اثبات ادعایش مبنی بر نظریه سوم جهان، می گوید بر اساس نظریه او جمهور مردم حاکم کشورند.

قذافی در مارس 1977 و با استناد به کتابش تشکیل "جمهوری بزرگ سوسیالیستی عربی خلق لیبی( الجماهیریه العربیه الیبیه الشعبیه الاشتراکیه العظمی)" را اعلام کرد و مدعی شد : "در چنین نظامی مردم به طور مستقیم قدرت را به دست دارند و این امر از طریق برگزاری کنگره های عمومی خلق که در واقع در لیبی جای پارلمان را می گرفت عملی خواهد شد".

قذافی بیشتر به سبب رفتارهای خارج از عرف خود معروف است مثلا در مورد فلسطین نظریه تشکیل کشور " اسراطین" را داده بود که آمیزه ای از نام اسرائیل و فلسطین است.

وی بارها نظریه وحدت عربی را مطرح و تلاش کرد به شیوه وحدت مصر و سوریه در جنگ با اسرائیل، با تونس متحد شود اما تمامی تلاش هایش بی نتیجه ماند در نتیجه دیدگاهش را از جهان عرب به سمت آفریقا عوض کرد و خود را "شاه شاهان آفریقا" خواند و پس از آن سعی کرد درهای لیبی را به روی همه کشورهای آفریقایی بگشاید و راه را برای تشکیل ایالات متحده آفریقا هموار کند.

دیدگاههای سیاسی قذافی

قذافی بنابر آنچه در "کتاب سبز" خود نوشته در حکومت به حاکمیت دمکراتیک و مستقیم مردم معتقد بود. هم چنین وی در این کتاب نظریه‌ای را مطرح می‌کند که نه مارکسیستی و نه سرمایه‌داری است و آن را نظریه جهان سوم برای زمامداری و حکومت می ‌داند. وی در مورد نظریه ‌اش می گوید: این چکیده تجربه‌های بشری است و معتقد است که کمیته‌های انقلاب باید قدرت را در کشور بدست داشته باشند.

در مورد خاورمیانه و نزاع اعراب - اسرائیل نیز دیدگاه "کتاب سفید " یا "اسراطین" را ترویج می‌کند، یعنی تاسیس کشور فلسطینی واحد و یکپارچه که هم اعراب و هم یهود در آن درکنار یکدیگر زندگی کنند.

دیدگاه‌های قذافی درباره اعراب و جهان عرب

گرایشات قومی و عربی‌اش او را واداشت طرح‌های عجیب و غریبی برای جهان عرب ارائه دهد، از جمله:

- اعلام "میثاق طرابلس " در سال 1969 میان لیبی و سودان و مصر.

- "اعلامیه قاهره " در سال 1970 که با تکیه بر اصول و مبادی انقلاب،‌ آزادی و سوسیالیسم خواستار اتحاد سه کشور شد.

- اتحاد جمهوری‌های عربی در سال 1971 میان سه کشور لیبی و مصر و سوریه تحت این عنوان که این اتحاد مقدمات اتحاد کامل سه کشور را فراهم خواهد نمود.

- "بیاینه جربه " جهت تاسیس جمهوری اسلامی عربی در سال 1974 میان لیبی و تونس.

- "بیانیه وجده" که درصدد تاسیس اتحاد عربی آفریقایی بود و در سال 1984 ارائه گردید.

- دعوت از کشورهای عربی در سال 1988 جهت پیوستن به اتحادیه عربی - آفریقایی که آن را در سال 1984 با کشور مراکش آغاز نمود و اتحاد با مراکش را اولین گام در راه تشکیل این اتحادیه تلقی کرد.

- لغو مرزها و قوانین گمرکی میان لیبی و تونس از یک سو و لیبی و مصر از سوی دیگر در سال 1988

- ایفای نقش در اتحاد دو یمن.

- امضای "موافقتنامه مراکش " در سال 1989 به عنوان اولین گام در راه تحقق وحدت عربی.

- ارائه طرح اتحاد اعراب.

- ارائه طرح اتحادیه عربی - آفریقایی.

دیدگاهای قذافی درباره آفریقا

از جمله شعارهای قذافی در مورد آفریقا این بود که "آفریقا برای آفریقایی‌هاست " و "آفریقایی‌ها باید با یکدیگر متحد شوند". شاید قذافی به این طریق می خواست به نقش آفریقا در جهان کنونی تاکید کند و شاید به همین دلیل بود که آفریقا نقش مهمی در تغییر دیدگاه‌های آمریکا و انگلیس در قضیه لاکربی بازی کرد و این دو کشور را واداشت تا مواضع لیبی را در این باره بپذیرند.

قذافی در سال 1999 "تجمع کشورهای ساحل و صحرا" را تاسیس کرد که هم اکنون 23 کشور آفریقایی در آن عضویت دارند و پس از آن برای تبدیل سازمان وحدت آفریقا به سوی اتحادیه آفریقا گام برداشت.

قضیه ربودن امام موسی صدر

"سید موسی صدر " معروف به "امام موسی صدر " متولد 14 خرداد 1307 در قم مرجع دینی و سیاسی شیعیان پس از مهاجرت از ایران به لبنان، "مجلس اعلای شیعیان لبنان " را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد. وی در 3 شهریور سال 1357 و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنابر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز 9 شهریور ربوده شد. دستگاه‌های قضایی لبنان و ایتالیا و تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کرده‌اند.

مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماما گواه آنند که موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته‌است. در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که امام موسی صدر همچنان زنده است.

ماجرای لاکربی و تحریم لیبی

در 21 دسامبر 1988 هواپیمای خطوط مسافری پان امریکن بر فراز دهکده لاکربی در اسکاتلند منفجر شد و تمام 270 مسافر و خدمه آن جان باختند.

فاجعه هوایی لاکربی در آن سال‌ها به بزرگترین جریان تحقیق و بازجویی تاریخ انگلستان تبدیل شد. این حادثه تروریستی را عموماً حمله‌ای به آمریکا تلقی کردند، چون 189 نفر از قربانیان آمریکایی بودند. ماجرای لاکربی تا پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 مرگبارترین حمله به شهروندان آمریکایی تلقی می‌شد.

دولت‌های آمریکا و بریتانیا، لیبی را مسئول بمب‌گذاری در این هواپیما معرفی کردند که به وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه لیبی منجر شد. در سال 2003 دولت لیبی رسماً مسئولیت بمبگذاری در یک هواپیمای مسافربری شرکت پان امریکن در سال 1988 را قبول کرد. عبدالباسط المقراحی تنها فردی است که در ارتباط با این بمب‌گذاری محکوم شده است.

تحولات اخیر لیبی تا فرار قذافی از طرابلس

روز 17 فوریه گذشته شبکه های تلویزیونی عرب زبان از آغاز تظاهرات و قیام مردمی در لیبی خبر دادند. دلیل شعله‌ور شدن اعتراضات مردمی در لیبی دستگیری یک وکیل و فعال حقوق بشر به نام "فتحی تاربل " عنوان شده که با بستگان زندانی‌های زندان ابوسلیم که در آن مخالفان حکومتی و متهمان به اسلامگرایی نگهداری می‌شوند، ارتباط داشته است.

پس از اعلام این خبر صدها فعال سیاسی مخالف رژیم قذافی خواستار برگزاری تظاهرات در روز 17 فوریه 2011 همزمان با ششمین سالگرد تظاهرات شهر بنغازی در سال 2005 شدند. در آن سال نیروهای امنیتی رژیم لیبی به شدت این تظاهرات را سرکوب کردند.

از 17 فوریه تا کنون اعتراضات مردمی سراسر لیبی را فراگرفته که با سرکوب بسیار شدید رژیم معمر قذافی و قتل عام مردم این کشور و محکومیت‌های بین المللی همراه بوده است.

رژیم 42 ساله سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور لیبی دوشنبه 22 اوت 2011 با پیشروی انقلابیون به قلب پایتخت لیبی عملا فرو ریخت تا خبرهای ضد و نقیضی درباره فرار وی از طرابلس به گوش برسد.


دکتر شریعتی

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/30:: 9:45 عصر

 

 

 

دیروز همسایه ام از گرسنگی مرد ، در عزایش گوسفندها سربریدند


آغاز پیش ثبتنام جدید عتبات عالیات

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/1:: 9:39 صبح

پیش ثبت‌نام جدید عتبات عالیات از صبح امروز اول مرداد آغاز شد و تا ساعت 24 روز شنبه هشتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.


به گزارش فارس در این دور از پیش ثبت‌نام نیز متقاضیان تشرف باید قبل از ثبت‌نام در کاروان‌ها، در سامانه پیش‌ ثبت‌نام عتبات به آدرس اینترنتی http://atabat.haj.ir نام‌نویسی و کد رهگیری دریافت کنند و زمان اعزام زائران در این دور از شهریور تا آبان ماه سال جاری خواهد بود.

یکشنبه نهم مرداد مشخصات ثبت شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.

روز دوشنبه دهم مرداد قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز سه‌شنبه یازدهم مرداد از طریق سامانه پیش‌ ثبت‌نام عتبات عالیات اعلام می‌شود.

افرادی که در پیش ثبت‌نام دوره‌های قبل شرکت کرده‌اند و اسامی آنها به عنوان افراد دارای اولویت اعلام نشده، در این دوره نیازی به پیش ثبت‌نام مجدد ندارند و اطلاعات آنها به دوره جدید انتقال یافته و در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروه‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند از سامانه پیش ثبت‌نام حذف می‌شود و این افراد مجدداً باید نسبت به طی مراحل پیش‌ثبت نام اقدام کنند.


گفتگوی جامجم با قاتل مرد آهنین

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/1:: 9:37 صبح

کاش با خودم چاقو نداشتم
گفتگوی جام‌جم با قاتل مرد آهنین
جام جم آنلاین: با پایان تحقیقات در مورد پرونده قتل قوی‌ترین مرد ایران، متهمان بزودی صحنه حادثه را بازسازی می‌کنند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود.


به گزارش «جام‌جم» ، متهمان این پرونده 3 پسر به نام‌های علیرضا، ناصر و علیرضا 17 و 18 ساله هستند.آنها شنبه‌شب گذشته هنگام تردد با خودروی پراید در 45 متری گلشهر کرج با خودروی روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران و سرنشین همراه وی به‌صورت سطحی تصادف کردند که میان آنها مشاجره درگرفت.

در این حادثه 3 پسر جوان با قوی‌ترین مرد ایران درگیر شدند و یکی از آنها به نام علیرضا با 3 ضربه چاقو به قلب و گردن روح‌الله داداشی، او را مجروح کرد و همراه دوستانش متواری شد.داداشی در راه انتقال به بیمارستان از شدت جراحات درگذشت امابا تلاش ماموران، متهمان در کمتر از 30 ساعت دستگیر شدند و به اتهام وارده اعتراف کردند.

خبرنگار جام‌جم، با عامل این جنایت گفت‌وگو کرده است:

خودت را معرفی کن؟

علیرضا هستم و 18 سال دارم.

میزان تحصیلات؟

تا سال سوم راهنمایی درس خواندم و به دلیل این که علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتم، درس خواندن را رها کردم و اکنون کارگری می‌کنم.

رابطه شما با خانواده‌ات چطور بود؟

بد نبود و اختلافی با هم نداشتیم.

چطور با علیرضا و ناصر ـ همدستانت ـ آشنا شده بودی؟

در بوستان نزدیک خانه‌مان با هم دوست شده بودیم. آنها نیز مانند من به درس خواندن و ادامه تحصیل علاقه‌ای نداشتند.

چرا چاقو حمل می‌کردی؟

یک روز برای ملاقات با دوستانم ـ ناصر و علیرضا ـ به بوستان نزدیک خانه‌مان رفته بودم ‌که مشاهده کردم مردی غریبه راه یک پسر نوجوان را سد کرده و با تهدید چاقو از وی پول زور می‌خواهد. ترسیدم و فرار کردم و از همان موقع برای دفاع از خود سلاح حمل می‌کردم.

از شب حادثه بگو؟

آن شب از برادرم خواستم تا خودروی پرایدش را به من امانت دهد تا مادر بیمار یکی از دوستانم را به بیمارستان ببرم. با این ترفند خودرو را از برادرم گرفتم و سراغ ناصر و علیرضا رفته و برای تفریح به یکی از بوستان‌ها رفتیم و پس از آن با خودرو در سطح شهر می‌گشتیم.

حادثه چگونه رخ داد؟

ساعات پایانی شب شنبه بود. در بازگشت به خانه‌مان در منطقه 45 متری گلشهر ناخواسته آینه کناری خودرو من به یک خودروی آزرا برخورد کرد و همین موضوع باعث درگیری ما با راننده و همراه وی شد. بعد از طی مسافتی خودروی هر دویمان در خیابان پونه در همان حوالی متوقف شد.

با بالا گرفتن درگیری‌مان وقتی مقتول قصد نزدیک شدن به من را داشت با دیدن هیکل تنومند وی ترسیده و برای نجات جان خود و دوستانم با چاقو به او حمله کردم و سپس فرار کردیم.

خانواده‌ات از ماجرا خبر داشتند؟

نه، وقتی به خانه‌مان آمدم خواب بودند. بلافاصله لباس خون‌آلودم را در سطل زباله انداخته و در خیابان گذاشتم و تا صبح خوابم نمی‌برد و چهره مرد جوان مقابل چشمانم بود. گمان می‌کردم مردم او را به بیمارستان منتقل کرده و نجاتش داده‌اند.

روز بعد پول و لباس‌هایم را درون ساکی گذاشته و از خانه بیرون زدم و به مادرم گفتم به مسافرت می‌روم. سرگردان کوچه و خیابان‌ها بودم از دوستانم نیز خبری نبود. بشدت احساس ترس کرده بودم.

چطور از مرگ روح‌الله داداشی با خبر شدی؟

من نام مقتول را نمی‌دانستم و او را نمی‌شناختم. صبح دوشنبه وقتی سوار تاکسی شدم، از طریق رادیو شنیدم مردی که از قوی‌ترین مردان ایران و جهان بوده به طرز مرموزی کشته شده است، با شنیدن این خبر بشدت شوکه شده و می‌ترسیدم او همان مردی باشد که من با چاقو به او حمله کرده بودم.

بعد چه شد؟

با پیاده شدن از خودرو به سمت کیوسک روزنامه‌فروشی رفته و چند روزنامه خریدم و با خواندن خبر قتل و دیدن عکس مقتول دیگر مطمئن شدم او همان مردی بوده که با وی درگیر شده بودم.چند بار با تلفن دوستانم تماس گرفتم اما پاسخی نمی‌دادند. با احتمال این که آنها از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند، به فرار ادامه دادم تا این که هنگام خروج از کرج در میدان امام خمینی (ره) از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدم.

اکنون که دستگیر شده‌ای چه احساسی داری؟

تا پیش از دستگیری عذاب وجدان داشتم و چهره مقتول یک لحظه از مقابل چشمانم دور نمی‌شد، اما اکنون کمی آرام‌تر شده و فقط منتظرم هر چه زودتر مجازات شوم. دیگر نمی‌خواهم زنده باشم.

من شرمنده خانواده‌ام هستم. با لحظه‌ای غفلت، کاری از من سر زد که باعث شد جوان بی‌گناهی را قربانی و زندگی خود و دوستانم را نیز تباه کنم.

سابقه کیفری داری؟

نه، ندارم.

حرف آخر؟

طاقت این همه عذاب را ندارم، ‌از مسوولان قضایی می‌خواهم مرا مجازات کنند، کاش چاقویی حمل نمی‌کردم، کاش کسی به من می‌گفت در زندگی سرانجام خلاف و حمل چاقو مرگ است، از همه خجالت می‌کشم...


<      1   2   3      >



بازدید امروز: 91 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425654
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ