تلفات انفجار نروژ به 80 نفر رسید - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

تلفات انفجار نروژ به 80 نفر رسید

ارسال شده توسط سجاد در 90/5/1:: 9:31 صبح

در حالی که رسانه‌های غربی و اروپایی سعی دارند اقدام تروریستی شب گذشته در نروژ را به گردن اسلام گرایان بیندازند اما دولت این کشور اعلام کرده است که فرد دستگیر شده هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارد و حتی یک نروژی است.


به گزارش جام جم آنلاین گمانه زنی درباره احتمال دست داشتن اسلامگرایان تند رو در اقدام تروریستی در نروژ توسط رسانه‌های اروپایی بارها در بخش‌های گوناگون خبری رادیو تلویزیونی آنها پخش شد.

 شب گذشته اردوی حزب حاکم برای نوجوان نروژ یکی از آرامترنی کشورهای دنیا مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در تازه ترین خبری که درباره تلفات این انفجار و حمله مسلحانه منتشر شد تاکنون 80 نفر کشته شده‌اند.

این اقدان تروریستی که ابتدا با انفجار همراه بود با تیر اندازی فرد بمب گذار ادامه یافت و به همین خاطر تلفات افزایش پیدا کرد برخی از شرکت کنندگان در این اردو خود را به دریا انداختند که احتمال افزایش تلفات نیز به همین خاطر وجود دارد.

بی بی سی در همین زمینه گزارش داد پلیس در حال بازجویی از مردی 32 ساله به اتهام ارتباط با این حملات است.

مظنون آندرس برینگ بریویک معرفی شده است. برخی رسانه های نروژ از ارتباط وی با گروه های راست افراطی خبر داده‌اند.

این مرد در جزیره اوتوئیا، واقع در شمال غرب اسلو، دستگیر شد.

بنا بر گزارش ها، وی در حالی که اونیفورم پلیس بر تن داشت به سوی افراد شرکت کننده در اردوی حزب کارگر برای نوجوانان تیراندازی کرد.

این واقعه خونین ترین رویداد در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم اعلام شده است.

بعضی از افراد حاضر در اردوگاه تابستانی برای نجات خودشان به دریا زده بودند و نیروهای نجات به دنبال اجساد بیشتری در حوالی این جزیره می گردند.

قرار بود ینس استولتنبرگ، نخست وزیر نروژ، نیز در این اردو حاضر شود. به دفتر کار وی در انفجار اسلو آسیب وارد شده است.

دو ساعت پیش از حمله به اردوگاه تابستانی، بمبی در مرکز شهر اسلو و نزدیک ساختمان های دولتی از جمله دفتر نخست وزیر منفجر شد.

نخست وزیر نروژ جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با نوت استوربرگت، وزیر دادگستری گفت کشورش با چنین حملاتی مرعوب نخواهد شد.

آقای استولتنبرگ تاکید کرد: "پیام تمام نروژ به هر کسی که به ما حمله کرده این است که شما نمی توانید ما را نابود کنید، نمی توانید دموکراسی و آرمان هایمان برای دنیایی بهتر را از بین ببرید."

وزیر دادگستری نروژ تایید کرد فردی که در رابطه با حملات مرگبار روز جمعه در این کشور دستگیر شده نروژی است.

نخست وزیر نروژ از مردم و رسانه ها خواست که از پیش داوری درباره انگیزه متهم خودداری کنند. او وعده تحقیقات گسترده درباره این حملات را داد.

هانس کریستن آماندسن، سخنگوی دولت گفت جمعه در نروژ تعطیل بوده است و به همین خاطر دفاتر کار خیلی شلوغ نبود، در غیر این صورت شمار تلفات احتمالا بسیار بیشتر می شد.

اویستن جاروم، یکی از مقامات صلیب سرخ نروژ گفت که خیابان‌های این منطقه از شهر در بعدازظهر جمعه بسیار شلوغ بود.





بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 1426608
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ