راهکاری جدید برای تشخیص زود هنگام آلزایمر - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

راهکاری جدید برای تشخیص زود هنگام آلزایمر

ارسال شده توسط سجاد در 90/2/14:: 12:10 عصر

محققان اعلام کردند با استفاده از اسکن مغزی می توان احتمال ابتلای بیماران به آلزایمر را سالها قبل از شکل گیری نشانه های بیماری تعیین کرد و زمینه تشخیص زودهنگام بیماری را به وجود آورد.
محققان در مطالعه ای جدید نشان دادند بخشهایی از مغز برخی بیماران پیش از اینکه حتی نشانه های ابتلا به آلزایمر در آنها ظاهر شود، چروکیده شده و رو به انحطاط می گذارد. دانشمندان معتقدند شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد این بیماری در زمان میانسالی آغاز می شود.
شاید روزی تشخیص زودهنگام این بیماری بتواند در درمان مؤثر آن تأثیرگذار باشد از این رو دانشمندان بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشگاه علوم پزشکی راش برای انجام این مطالعه 67 بیمار را که در ابتدا از عملکرد مغزی سالمی برخوردار بودند به کار گرفتند. سپس با استفاده از اسکنر MRI ضخامت نواحی مختلفی از مغز را مورد محاسبه قرار دادند، نتایج نشان داد 20 درصد بیمارانی که ضخامت مغز آنها در حد میانگین قرار داشت، به آلزایمر مبتلا شده اند. همچنین بیمارانی که از مغزهایی با ضخامت بالا برخوردار بودند به این بیماری مبتلا نشدند و 55درصد افراد با مغزهای کم ضخامت به بیماری دچار شدند.
براساس گزارش بی بی سی، محققان اکنون معتقدند از آنجایی که این بیماری از چندین سال قبل از قابل مشاهده شدن نشانه هایش، پیشرفت خود را آغاز می کند، از این رو باید درمان آن را از میانسالی آغاز کرد.





بازدید امروز: 39 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426717
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ