دستمزد کارگران افزایش یافت - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

دستمزد کارگران افزایش یافت

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/24:: 8:29 صبح

شورای‌عالی کار سرانجام به چالش‌ها بر سر تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده پایان داد و با وجود مخالفت دولت با افزایش9 درصدی حداقل دستمزد90 و نیز افزایش 6درصدی سایر سطوح دستمزدی موافقت کرد.

 

البته نظر دولت این بوده که حداقل دستمزد کارگران باید کمتر از 9 درصد افزایش یابد اما در نهایت وزیر کار صورت‌جلسه شورای‌عالی کار را امضا کرد. به گزارش همشهری، این میزان افزایش دست‌کم 2.6 درصد کمتر از نرخ تورم در بهمن ماه امسال است اما به گفته اعضای شورای‌عالی کار با درنظر گرفتن میزان افزایش بن کارگری، حداقل دستمزد کارگران بیش از 11 درصد افزایش داشته است. حداقل دستمزد کارگران در سال 89، 15درصد افزایش یافته بود.

با تصمیم شورای یادشده، تمامی کارگرانی که در سال 90 مشغول به کار شوند، ماهانه دست‌کم 330هزار و 300تومان دستمزد می‌گیرند؛ یعنی روزی 11هزار و 10تومان.به گزارش همشهری، میزان افزایش حقوق تمامی کارگران شاغل نیز 6درصد خواهد بود و مصوبه افزایش 9درصدی تنها شامل کارگرانی می‌شود که در سال آینده وارد بازار کارمی‌شوند.

براساس این گزارش پیش‌تر مقامات ارشد اقتصادی دولتی به‌ویژه وزرای اقتصاد و کار در اظهارنظری خواستار قطع رابطه دستمزد و تورم شده بودند که با واکنش نمایندگان کارگری مواجه شد تا اینکه وزیر کار از موضع خود عقب نشینی و بر تعیین حداقل دستمزد کارگران براساس ماده 41 قانون کار تاکید کرد.

یک عضو شورای‌عالی کار با تایید افزایش 9درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران گفت: بن کارگری نیز 8 هزار تومان افزایش یافت.به گزارش مهر، سید محمد یاراحمدیان افزود: در جلسه عصر دیروز این شورا حداقل دستمزد سال آینده کارگران به میزان 9 درصد افزایش یافت و به 330 هزار و 300 تومان رسید.رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین شورای‌عالی کار میزان افزایش روزانه دستمزد در سال آینده را 110هزار و100ریال درنظر گرفت.

یاراحمدیان درخصوص افزایش سایر سطوح مزدی نیز با اعلام افزایش 6 درصدی به اضافه 304تومان روزانه، گفت: در جلسه شورای‌عالی کار مصوب شد بن کارگران نیز از 20هزار تومان سال‌جاری به 28هزار تومان در سال90 افزایش یابد.وی خاطرنشان کرد: مجموع افزایش 9درصدی حداقل دستمزد سال90 کارگران به اضافه بن کارگری از نرخ تورم 11.6 درصدی پایان بهمن ماه سال‌جاری بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد دولت کمتر بود

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر از ارائه بسته حمایتی از کارگران توسط سازمان هدفمندی یارانه‎ها خبر داد و گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش دستمزد کمتر از رقم مصوب شده در شورای‌عالی کار بود. یاراحمدیان با بیان اینکه افزایش پایه سنواتی کارگران برای سال‌جاری به میزان صددرصد افزایش یافته و به روزانه 200تومان رسیده است، گفت: به همین منظور شورای‌عالی کار تصمیم گرفت تا این میزان افزایش را بدون تغییر برای سال آینده نیز اعمال کند. او با بیان اینکه از این طریق پایه ماهانه سنواتی هر کارگر مشمول قانون کار 6 هزار تومان و سالانه معادل 72 هزار تومان خواهد شد، افزود: در جلسه دیروز شورای‌عالی کار گزینه‌های مختلفی از سوی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای مزد سال 90 مطرح شد.

وی با اعلام اینکه نماینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که در طول سال آینده بسته‌های حمایتی از کارگران را ارائه خواهند کرد، گفت: نماینده این سازمان کلیاتی از برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت از کارگران در سال آینده ارائه کرده است. به گفته وی، محور اصلی تعیین حداقل دستمزد سال 90 کارگران بر پایه صیانت از بنگاه‌ها، کمک به اجرای هدفمندی یارانه‌ها و همچنین جلوگیری از تورم کاذب بوده که در نهایت منجر به افزایش 9درصدی آن شده است.





بازدید امروز: 47 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425610
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ