خانه تکانی - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

خانه تکانی

ارسال شده توسط سجاد در 89/12/23:: 8:4 صبح

کندن آدامس از مو:
- اگر آدامس به موی شما چسبید، می توانید برای کندن آن از دو روش زیر کمک بگیرید:
روش اول: یک تکه یخ را روی آدامس چندبار بکشید تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنید.
روش دوم: کمی کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشید سپس با یک دستمال خشک، مو را چند بار پائین بکشید آدامس از موی شما جدا خواهد شد.
شستشوی ظروف
چند نکته در مورد ظروف روی
بعداز خریدن ظروف روی قبل از اینکه از آن استفاده کنید می توانید داخل ظرف را آب بریزید. چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید، تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید هرگز سیاه نمی شود.
2- اگر ظروف روی شما سیاه شده برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید.
3- اگر ظروف روی شما براثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده می توانید، ظرف خالی را روی اجاق گاز قرار دهید و شعله را روشن کنید. با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملا سفید می شود. به شرط اینکه بعداز خاموش کردن اجاق تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.
تمیز کردن ظرفی که در غذا سوخته است
اگر غذا به ته قابلمه چسبیده هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن بکار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و یک مشت نمک نیز به آن اضافه کنید.
اگر غذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده است مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملا پاک شود.
برطرف کردن بوی پیاز از کارد
اگر کارد شما بوی پیاز می دهد با کارد هویج را حلقه حلقه ببرید. با این کار بوی پیاز از بین می رود.
تمیز کردن قوری استیل:
اگر قوری شما جرم گرفته بود، قوری را پر از آب کرده مقداری آبلیمو در آن ریخته و روی اجاق بگذارید تا بجوشد قوری شما کاملا تمیز می شود.
شستن فلاسک چای:
ابتدا تفاله های چای را از فلاسک خالی کنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسک ریخته، کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یک اسکاج نرم داخل فلاسک انداخته در آن را ببندید و خوب تکان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم خوب شستشو دهید.
پاک کردن ظروف آلومینیومی:
برای پاک کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملا نو و درخشان می شود.
شستن بشقابها:
قبل از اینکه شروع به شستن بشقابها کنید، آنها را درون ظرف بزرگتری قرار دهید و درون آن را آب بریزید. سپس چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید. چند دقیقه ای صبر کنید سرکه تمام چربی ها را به خود می گیرد، سپس بشقابها را بشویید.
شستن ظروف بلوری:
برای شستن ظروف بلوری به این صورت عمل کنید: در کف گودی ظرفشویی یک حوله پهن کنید تا اگر ظروف بلوری از دستتان لیز خورد لب پر نشود.
شستشوی لباس و پارچه
شستن لباسهای استرج و کشی:
در نظر داشته باشید که هرگز این لباسها را پس از شستن روی طناب آویزان نکنید زیرا سرازیر شدن آب، باعث کش آمدن لباس می شود و زیبائی خود را از دست می دهد. به همین منظور همیشه بعد از شستن، آنها را در سبد گذاشته بگذارید تا خشک شود با اینکار هیچ صدمه ای به لباس شما وارد نمی شود.
شستن ملافه:
برای اینکه ملافه های شما تمیز شود و در ضمن به تار و پود پارچه آسیب نرسد از مواد پاک کننده استفاده نکنید. بلکه به جای این کار ملافه ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید. و مقداری پودر صابون و یا تکه ای از صابون رنده شده را به آن اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه شستن، می بینید که ملافه ها بسیار تمیز شده اند بدون اینکه لکه ای داشته باشند.
مشکل شستن دستمال آشپزخانه:
به دلیل کوچک بودن دستمال های آشپزخانه شستن آنها مشکل می باشد. برای رفع این مشکل یک کیسه بدوزید. تمام دستمالها را داخل کیسه بریزید و دهانه آن را با کش جمع کنید و کیسه را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، با این کار مشکلتان حل خواهد شد.
شستن لباس با نوشابه:
اگر لباس های شما بسیار کثیف شدند، می توانید از نوشابه گازدار کمک بگیرید. به این صورت که یک شیشه نوشابه را همراه با پودر لباسشویی روی لباس های کثیف بریزید و بطور معمولی آن را بشویید. خواهید دید که لباس ها چقدر تمیز می شوند.
شستن لباسهایی که اپل دارند:
همان طور که می دانید وقتی لباسهای دارای اپل را داخل ماشین لباسشویی می اندازیم، اپل آنها از بین می رود. برای جلوگیری از اینکار از چند روش می توانید کمک بگیرید:
1- اپل ها را با سنجاق به لباس وصل کنید، و در موقع شستن اپل را از لباس جدا کنید و بعد اپل ها را به لباس وصل کنید.
2- می توانید از چسب هایی که در بازار هستند و برای بستن کفشها هم از آن استفاده می شود کمک بگیرید. به این صورت که یک طرف چسب را به لباس و طرف دیگر را به اپل بدوزید تا در موقع شستن اپل را براحتی از لباس جدا کنید.
3- می توانید هر کدام از اپل ها را داخل پلاستیک کرده و خیلی محکم گره بزنید و بعد لباس را داخل لباسشویی بیندازید، با اینکار اپل ها سالم می مانند.
نظافت پرده حمام:
پرده حمام را روی یک سطح صاف پهن کنید، با اسفنج آغشته آب و صابون دو طرف آن را تمیز کنید.
سپس با آب گرم بشویید و آنرا در آفتاب خشک کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که پرده حمام را لوله نکنید و آنرا برای آبگیری فشار ندهید.
پاک شدن یقه بلوز مردانه:
برای پاک کردن یقه بلوز مردانه از مایع ظرفشویی استفاده کنید.
تمیز کردن اسفنج:
برای نو کردن اسفنج آن را یک شب داخل آب نمک و یا محلول آب و جوش شیرین بگذارید کاملا تمیز می شود.





بازدید امروز: 40 ، بازدید دیروز: 79 ، کل بازدیدها: 1426718
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ