بررسی لپتاپ Lenovo T400s - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

بررسی لپتاپ Lenovo T400s

ارسال شده توسط سجاد در 89/11/5:: 10:56 عصر

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 

اشاره: 

طراحی مستطیل شکل، لبه‌های تیز، سطوح صاف، رنگ سیاه مات و نشانی که برای تمام کاربران کامپیوتری آشنای است. بله، باز هم یک لپ‌تاپ ThinkPad از شرکت Lenovo در مقابل ما است. لپ‌تاپ‌های Thinkpad حتی در اولین نگاه نیز تحسین شما را برمی‌انگیزند. مدلی که در این شماره به بررسی آن خواهیم پرداخت، Lenovo Thinkpad T400s است.

 

طراحی مستطیل شکل، لبه‌های تیز، سطوح صاف، رنگ سیاه مات و نشانی که برای تمام کاربران کامپیوتری آشنای است. بله، باز هم یک لپ‌تاپ ThinkPad از شرکت Lenovo در مقابل ما است. لپ‌تاپ‌های Thinkpad حتی در اولین نگاه نیز تحسین شما را برمی‌انگیزند. مدلی که در این شماره به بررسی آن خواهیم پرداخت، Lenovo Thinkpad T400s است.

 

 

این لپ‌تاپ سبک‌وزن، طراحی شده تا ترکیبی از قابلیت حمل، عملکرد و بازدهی انرژی بالا را در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع T400s به یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین خانواده محصولات شرکت Lenovo یعنی سری T تعلق دارد. ضخامت 2 سانتیمتری و وزن 1,8 کیلوگرمی T400s نیز از همین موضوع حکایت می‌کند. در واقع T400s جانشین یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های Lenovo یعنی T400 شده و بسیاری از ویژگی‌های آن را نیز به ارث برده است، اما این خصوصیات را با بعضی از مشخصات X300 ترکیب می‌کند که در سبک‌ترین خانواده محصولات Lenovo قرار دارد.

 

 

T400s از نظر طراحی از همان ساختار مستحکم و شناخته شده لپ‌تاپ‌های Lenovo پیروی می‌کند. در واقع زمانی که این لپ‌تاپ را در دست می‌گیرید، به‌رغم وزن سبک آن به هیچ‌وجه احساس ضعیف بودن یا شکنندگی در شما ایجاد نمی‌شود. مفصل لولایی نمایشگر نیز بسیار محکم و پایدار عمل می‌کند. این موارد از جمله خصوصیاتی هستند که لپ‌تاپ‌های Lenovo را از سایر مدل‌های ارزان‌تر متمایز می‌سازند.

 

 

T400s مورد آزمایش ما از یک پردازندهCore 2 Duo P400 بهره می‌گیرد که با فرکانس 2,4 گیگاهرتز کار می‌کند و به 6 مگابایت کاشه مجهز است. عملکرد این پردازنده دو هسته‌ای برای کاربرانی که در گروه مخاطبین T400s قرار می‌گیرند کاملاً کافی است. این لپ‌تاپ در عین حال به دو گیگابایت حافظه مجهز است.در بخش نمایشگر، T400s از یک صفحه نمایش عریض 14,1 اینچی با نور پشتی LED و تفکیک‌پذیری 900 × 1440 پیکسل بهره می‌گیرد. این نمایشگر از نوع غیرانعکاسی یا مات است که به کاربر اجازه می‌دهد در شرایط نوری متنوعی به‌راحتی از آن استفاده کند.

 

 

 در بخش گرافیک، T400s از یک موتور گرافیکی مجتمع X4500M شرکت اینتل استفاده می‌کند. این موتور گرافیکی نیروی کافی برای کاربردهای اداری و سرگرمی را فراهم می‌کند، اما نباید از آن انتظار داشته باشید که بازی‌های مدرن را با شکوه کامل برایتان به نمایش بگذارد.یکی از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های ThinkPad که ما به آن علاقه زیادی داریم، صفحه‌کلید آن است که دارای ابعاد استاندارد بوده و پاسخ بسیار خوبی را در مقابل فشار انگشتان شما فراهم می‌کند. البته کلید‌های فرعی صفحه‌کلید تا حدی کوچک‌تر شده‌اند. البته کلیدهای پرمصرف Esc وDelete نسبت به سایر این کلیدها بزرگ‌تر هستند. به‌علاوه، کلیدهای جداگانه‌ای برای قطع صدای میکروفن و بلندگوها در نظر گرفته شده‌اند. هر دو کلید مذکور دارای چراغ‌های شاخص مخصوص به خود هستند. بد نیست که بدانید ترکیب کلیدهای F6+Fn روی این لپ‌تاپ برای استفاده از سرویس VoIP در نظر گرفته شده‌اند.

 

 

در زیر صفحه‌کلید یک پد لمسی با اندازه مناسب و کلیدهای مربوط به آن قرار گرفته‌اند. در عین حال، یک اهرم

Trackpoint در قسمت میانی صفحه‌کلید تعبیه شده است که کلیدهای چپ، راست و میانی آن در بالای پد لمسی قرار گرفته‌اند. پد لمسی این لپ‌تاپ از عملکرد Multi-Touch پشتیبانی کرده و به شما امکان می‌دهد  که از دو انگشت خود برای زوم، چرخش یا لغزاندن صفحه استفاده کنید.

 

 

بلندگوهای T400s در طرفین صفحه‌کلید آن قرار گرفته‌اند. با وجود یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی، دو میکروفن دیجیتال و کیفیت بالای بلندگوها، این لپ‌تاپ به‌خوبی برای عملکرد VoIP آماده شده است.در اطراف بدنه این لپ‌تاپ شما می‌توانید یک سوییچ برای فعال/غیرفعال کردن ماژول رادیویی شبکه‌سازی بی‌سیم، درایو اپتیکال، مقر قفل امنیتی، دو درگاه USB، فیش ترکیبی میکروفن/هدفون، درگاه Express Card، خروجی VGA، یک درگاه RJ45، یک درگاه ترکیبی eSATA/USB و خروجی DisplayPort را مشاهده کنید. این ترکیب، دامنه نسبتا کاملی از روش‌های ارتباطی و اتصالی را برای بهره‌گیری از تجهیزات جانبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

T400s از یک باتری 6 سلولی استفاده می‌کند که در آزمایش‌های ما توانست این لپ‌تاپ را نزدیک به 4 ساعت فعال نگه‌دارد. البته شرکت تولیدکننده زمان 5/5 ساعت را برای طول عمر این لپ‌تاپ ذکر کرده است که کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. می‌توان انتظار داشت که در شرایط کاری سنگین، عمر این باتری با کمتر از 3 ساعت کاهش پیدا کند.

 

 

ویژگی قابل ملاحظه بعدی این لپ‌تاپ که در تعداد زیادی از مدل‌های Thinkpad به چشم می‌خورد، وجود یک اسکنر اثر انگشت است که به محافظت از اطلاعات شخصی و فایل‌های شما کمک می‌کند. به نظر می‌رسد که اخیرا استفاده از این اسکنر در میان کاربران ایرانی نیز رواج پیدا کرده است و بسیاری از خریداران داخلی به دنبال مدل‌هایی با این قابلیت هستند.

 

 

نکته دیگری که توجه ما را به خود جلب کرد، وجود یک گیره نگهدارنده است که از باز شدن لپ‌تاپ به‌طور اتفاقی جلوگیری می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر شما پیش از باز کردن لپ‌تاپ باید قفل مذکور را به سمت چپ بکشید. این ویژگی به‌خصوص برای کاربرانی که زیاد سفر می‌کنند اهمیت زیادی دارد زیرا از قرار گرفتن تصادفی اشیای مختلف در بین دو نیمه لپ‌تاپ که می‌تواند به‌طور جدی به صفحه نمایش آن صدمه وارد کنند، جلوگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

T400s یک لپ‌تاپ خنک به‌شمار می‌آید. در اکثر موارد اگر به چراغ‌های شاخص این لپ‌تاپ نگاه نکنید اساسا متوجه نمی‌شوید که روشن است یا خاموش. همین ویژگی یکی از خصوصیاتی است که آن را به یک گزینه مناسب برای کارکنان محیط‌های اداری تبدیل می‌کند زیرا بدون ایجاد هر گونه نویز اضافی می‌توانند آن را در جلسات مختلف به همراه داشته باشند.

 

 

T400s برای کاربرانی طراحی شده است که به یک ابزار قابل اعتماد، سبک و کارآمد نیاز دارند و می‌خواهند لپ‌تاپی با ظاهر رسمی و در عین حال امکانات کامل را خریداری کنند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، عملکرد پردازنده این لپ‌تاپ برای اکثر کاربران کافی خواهد بود. شاید کاربرانی که با نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین کار می‌کنند یا به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند با قدرت پردازشی T400s مشکل داشته باشند. اما در سایر موارد این لپ‌تاپ به‌خوبی از عهده انجام وظیفه خود برمی‌آید.

 

 

اگر به دنبال ابزاری هستید که در سفرهای کاری طولانی همراه شما باشد و بتوانید در شرایط کاری مختلف به آن اعتماد کنید، مطمئن شوید که از نزدیک نگاهی به T400s انداخته‌اید. از سوی دیگر اگر لپ‌تاپی برای اجرای بازی‌ها یا نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین هستید، بهتر است گزینه‌های دیگری را بررسی کنید. گروه مخاطبین این لپ‌تاپ، مدیران و کارمندانی هستند که در فرآیندهای کاری خود به ابزارهای محاسباتی قدرتمند نیاز دارند. به همین دلیل، چندان تعجب‌آور نیست که درگاه HDMI‌ روی آن تعبیه نشده است. با این‌حال، قیمت T400s می‌تواند بعضی از مشتریان احتمالی آن را منصرف کند، هر چند که این قیمت برخلاف بعضی از محصولات دیگر به نام تجاری لپ‌تاپ مربوط نمی‌شود ، بلکه به‌خاطر کیفیت آن است، حتی اگر بعضی از امکانات مدل‌های دیگر را در اختیار شما قرار ندهد.

 

مزایا

 

- بدنه مستحکم، وزن پایین، قابلیت بازیابی سیستم با فشار یک کلید، صفحه‌کلید طبیعی با پاسخ‌دهی خوب، محافظت با اسکنر اثر انگشت

 

معایب

 

- ساختار گرافیکی نسبتاً ضعیف برای لپ‌تاپی با این قیمت

 

مشخصات فنی

 

- پردازنده: Core 2 Duo P9400 گیگاهرتزی دو هسته‌ای م(2,4 )

- حافظه:  دو گیگابایت حافظه DDR3

- هارد دیسک: 250 گیگابایت (1,8 اینچی)

- نمایشگر: 14,1 اینچی مات با نور پشتی LED و تفکیک‌پذیری 900 × 1440

- قیمت: -,1,500,000 تومان با ضمانت یک ساله سازگار ارقام

 





بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 42 ، کل بازدیدها: 1426853
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ