عقیده شما مهم است یا دیگران؟ - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

عقیده شما مهم است یا دیگران؟

ارسال شده توسط سجاد در 89/11/5:: 7:19 عصر

آیا شما هم جزو کسانی هستید که همیشه نگران عقیده دیگران نسبت به خودتان هستید؟

در نظر گرفتن احساسات و افکار مردم کار خوبی است ولی باید تعادل را حفظ کنید. شما باید مطابق افکار و احساسات خودتان عمل کنید. 

- نگرانی در مورد طرز فکر دیگران باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شود. زیرا: 

¤ وقتی شما طبق انتظارات مردم رفتار کنید دیگر نسبت به خودتان رو راست نخواهید بود و احساس می کنید. در نتیجه نمی توانید طبق امیال خودتان زندگی کنید. 

¤ صحبت کردن در جمع به یک کابوس تبدیل می شود؛ زیرا شما بیشتر از آنکه به اظهارات خود بیاندیشید به فکر واکنش شنوندگان هستید و احتمالا تصور می کنید که دیگران به شما خیره شده اند. این مساله باعث اضطراب شما می شود در حالی که در اینگونه موارد به آرامش نیاز دارید. 

¤ شما بر طبق انتظارات دیگران تصمیم گیری می کنید و احساسات و خواسته های خود را نادیده می گیرید. زمانی که احساس نارضایتی می کنید احتمالا به سرزنش کردن خودتان می پردازید که اینکار گاهی به نفرت از خود تبدیل می شود. 

چگونه می توانید دست از نگرانی در مورد طرز فکر دیگران بردارید؟

اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید باید اهمیت کمتری برای عقیده دیگران قائل شوید و برعکس به نظرات خودتان توجه بیشتری نشان دهید. 

- شما می توانید دست از نگرانی در مورد طرز فکر دیگران بردارید. مطمئن باشید این کار امکان پذیر است. در اینجا یک سؤال پیش می آید: شما چگونه می توانید تغییر کنید؟

¤ از خودتان بپرسید چرا به نظرات دیگران اهمیت می دهید و این موضوع را به چالش بکشید. آیا به دنبال تایید دیگران هستید به این علت که خود را پایین تر از آنها می دانید و یا اعتماد به نفس کافی ندارید؟

¤ یادتان باشد که شما در مورد نظرات دیگران حدس می زنید و ممکن است کاملا اشتباه کنید. چرا اجازه می دهید این حدسیات بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد؟

- اگر از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید کمتر به عقاید دیگران توجه نشان می دهید و برای شما نظر خودتان در اولویت قرار خواهد داشت. 

¤ یاد بگیرید که از حق خود دفاع کنید و «نه» بگوئید؛ زیرا گاهی لازم است که علایق خود را در اولویت قرار دهید. 

¤ فهرستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید، تهیه کنید و برای رسیدن به هدف خود تصمیم قاطع بگیرید. به دیگران اجازه ندهید در مورد کارهای شما تصمیم گیری کنند. 

¤ اگر در مورد نحوه قضاوت دیگران تردید دارید به این پرسش پاسخ دهید که کدامیک برای شما در اولویت قرار دارد: نظر خودتان یا نظر دیگران؟

¤ تصمیم بگیرید که تغییر کنید بازنگری در طرز تفکر گام مهمی برای رسیدن به این هدف محسوب می شود. 

- چرا اجازه می دهید عقاید مردم بر روی زندگی شما تأثیر منفی بگذارد؟

افکار دیگران تنها در صورتی به شما صدمه می زند که اجازه این کار را بدهید. 

- برخی از افراد با نگرانی در مورد عقاید دیگران سالهای زیادی از زندگی را به کام خود تلخ می کنند و قفسی از افکار منفی و ترس زندانی می شوند. آنها ابداً از شخصیت خود احساس رضایت نمی کنند ولی کاملا در اشتباه هستند. 

- تقویت اعتماد به نفس راه مناسبی برای حل مشکلات است. فراموش نکنید شما استحقاق زندگی بهتری را دارید.





بازدید امروز: 81 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 1425644
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ